Prof. Dr. Eda YAŞA ÖZELTÜRKAY

Prof. Dr. Eda YAŞA ÖZELTÜRKAY Vocational School

edayasa@cag.edu.tr

Mentored Master’s and Doctoral Theses

 Master’s Theses

1. BİZTATAR, HAZAL (2017) Olumsuz Ağızdan Ağıza Pazarlama iletişimine etki eden faktörler: Z Kuşağı tüketicilerinin Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Çağ Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2. DENİZ KARAÖMERLİOĞLU (2017) Pazarlama karması elemanlarının marka değerine etkisi, Çağ Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü

3. ÖZGE GÜNER (2016)Sosyal medya ve ağlarda viral pazarlama etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma,     Çağ Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı , Sosyal Bilimler Enstitüsü

4. GÜLHAN ŞAHİN (2016)     Termal turizm işletmelerinde konaklayan müşterilerin medeni durum ve cinsiyet değişkenlerine dayalı olarak memnuniyetlerinin belirlenmesi: Antakya ilçesi oteller örneği, Çağ Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Sosyal Bilimler Enstitüsü        

5. ZEYNEP BERİL YOLAÇAN (2016)           Televizyon Reklamlarında Ünlü Kullanımı ve Y Kuşağı Tüketicilerinin Satın Alma Niyetlerine Etkisi: Mavi jeans örneği Çağ Üniversitesi  İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Sosyal Bilimler Enstitüsü

6. YELDA GÜNGÖR (2016) Marka kişiliği algısı ve menşe ülke etkenlerinin tüketici etnosentrizmi üzerindeki etkisi: Starbucks & Kahve Dünyası örneğiÇağ Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı            Sosyal Bilimler Enstitüsi

7. BOYMUL EBRU, (2015). Is tatmini ve örgütsel bağlılığın tükenmişlik üzerindeki etkisi: Bir sanayii kurulusunda alan çalışması, Çağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Yönetimi Anabilim Dalı

8.GENÇ MERVE, (2014). Geleneksel ve web online mağazalardan ürün satın alımlarında tüketici tutumları, Çağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Yönetimi Anabilim Dalı

9.SAHINDAL ELIF, (2014). Kız çocuklarının gözünde aile şirketinde çalışmak: Bir alan araştırması, Çağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Yönetimi Anabilim Dalı

10.ARSLAN KERIM, (2013). Ortaöğretim okullarında kurum imajına yönelik yönetici ve öğretmen algısı: Mersin ili örneği, Çağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Yönetimi Anabilim Dalı

11.ÇERÇEL SEDA, (2013). Organize sanayi bölgelerinde dış ticaret sorunları: Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi'nde bir uygulama, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı

 Doctoral Theses

Publications

Articles published in International Refereed Journals
 (SCI & SSCI & Arts and Humanities)

1. YAŞA ÖZELTÜRKAY, E., BOZYİĞİT,S (2017)., Post Modern Tüketim Ekseninde Çocuk Doğum Günü Kutlamaları: Keşifsel Bir Araştırma, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) Cilt 9,Sayı 17.

2.YARIMOĞLU, E, YAŞA ÖZELTÜRKAY, E., (2017), Çevrimiçi Tüketici Görüşlerinin AIDMSAS Etkiler Hiyerarşisi Modeli ile Incelenmesi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştirma, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, Sayı: 20, Temmuz 2017, ss. 135-153.

3.BOYMUL,E., YAŞA ÖZELTÜRKAY, E., (2017) İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığın Tükenmişlik Sendromu Üzerindeki Etkisi:  Bir Sanayii Kuruluşunda Uygulama, Journal of Yasar University, 2017, 12/46, 93-102. (Atıf sayısı: 1)

4.YAŞA ÖZELTÜRKAY, E., BOZYİĞİT,S.,GULMEZ,M., (2017), Instagram’dan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarının Belirlenmesi: Keşifsel Bir Çalışma, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi • Cilt 12, Sayı 48, Temmuz 2017, ISSN 1300-0845, ss. 175-198

5.YAŞA ÖZELTÜRKAY, E., BOZYİĞİT,S.,GULMEZ,M., (2016) Determining Motives of Mothers Who Purchase Healthy Snacks For Their Children: A Phenomenological Study, International Journal of Health Management and Marketing, 1 (2) 17-36.

6. DOĞAN SÜDAŞ,H., YAŞA ÖZELTÜRKAY,E (2016) Tüketicilerin Konut Satın Alım Sürecine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Adana ilinde Pilot Bir Uygulama, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(3), 31-40.

7. YAŞA ÖZELTÜRKAY,E., BOZYİĞİT,S., (2015), Y Kuşağı Tüketicilerinin Hediye Verme Güdüleri  ile Geleneksel ve Dijital  Medyadaki  Reklamlardan Etkilenmeleri  Arasındaki  İlişki , Asos Journal Aralık, 2015  Ss. 275-290.

8. GENÇ MERVE, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2015). Geleneksel ve Online Mağazalardan Ürün Satın Alım Süreçlerinde Tüketici Görüşlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(2), 303-318.

9. BOZYIGIT SEZEN,YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2015). Ailenin Rol Model Alınmasının ve Aile Desteğinin Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerine Etkisi. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, ., Atıf Sayısı: 1, 19(1), 59-79. (atıf sayısı 1)

10. YASA ÖZELTÜRKAY EDA, MUCAN BURCU (2014). How Turkish Banks Benefit From Social Media: Analyzing Banks Formal Links. International Journal of Strategic Innovative Marketing, 1(2), 120- 129., Atıf Sayısı: 13, Doi: 10.15556/IJSIM.01.02.005

11. SEDA ÇERÇEL, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2014). Organize Sanayi Bölgelerinde Faaliyet Gösteren Firmaların Karşılaştıkları İhracat Engelleri: Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesinde Bir Uygulama. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Atıf Sayısı: 2, 4(2), 271- 286.,

12. ELIF SAHINDAL, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2015). Kız Çocuklarının Gözünde Aile Şirketlerinde Çalışmak: Bir Alan Araştırması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 54-69., Doi: http: //dx.doi.org/10.16992/ASOS.738 ,

13. HASEKI MURAT ISMET, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2010). Tüketicileri E-alışverişe Yönlendiren Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Pilot Araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 211-224.,

14.YASA EDA, BOZYIGIT SEZEN (2012). Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,, 9(1), 29-46., Atıf Sayısı: 11,

15. YASA EDA, MUCAN BURCU (2010). Yaşlılar ve Tüketim: Literatür Araştırması. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14(2)), 1-16.,  Atıf sayısı :1

Notices presented in International Scientific Conferences and published in Proceedings

1.YARIMOĞLU, E, YAŞA ÖZELTÜRKAY, E, (2017), How Hotels use social media A Facebook example for Green key awarded hotels, 3rd International Annual conference on Business Research and Management practices in global environment, 22-24 May 2017,  California School of Management, Allient International University, San Diego.

2.YASA ÖZELTÜRKAY E, BOZYİĞİT,S., GULMEZ,M., (2016), Analyzing College Students' Ethics Perceptıons : A Pilot Study At A Foundatıon University In Turkey, 15. International Marketing Trends Conferences, Venezia, Italy, January.19-22, 2016.
 

3.YOLAÇAN, Z. B., YASA, ÖZELTÜRKAY E, GULMEZ, M., (2016), “CSR in Turkish Science:  A content analysis of Turkish dissertations on Corporate Social Responsibility (CSR)”, 7th International congress on CSR, Fraud and ethics, Bahcesehir University, Istanbul.

4.YASA ÖZELTÜRKAY EDA, DOGAN SÜDAS HATICE (2015). Calculation of the University Student’s Ecological Footprint Size: A Pilot Research on Students Living in Adana. 2nd Biannual International Social Business (Tam metin bildiri) 

5. DOGAN SÜDAS HATICE, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2014). Analyzing the Thoughts of Ecological Footprints of University Students: A Preliminary Research on Turkish Students. 3. International Conference On Strategic Innovative Marketing, 175, 176-184., Doi: 10.1016/j.sbspro. 2015.01.1189 (Tam metin bildiri) (Atıf sayısı:1)

6.YASA EDA, MUCAN BURCU (2013). Turkish Companies Value Creation through Social Media Tools: Analyzing Of Fortune 100 Turkey. 12. International Marketing Trends Conference, Atıf Sayısı: 4  (Tam metin bildiri)

7. AKKAN ERDEM, YASA EDA, BOZYIGIT SEZEN (2012). E-Service Quality in Logistics Services: A Preliminary Research on Determining The Dimensions And Attributes Of Utikad Members’ Websites. 10. International Logistics & Supply Chain Congress (Tam metin bildiri) Atıf Sayısı: 1

8. MUCAN BURCU, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2013). Social Media Creates Competitive Advantages: How Turkish Banks Use This Power? A Content Analysis of Turkish Banks through their Webpages. 2. International Conference on Strategic Innovative Marketing, 148, 137-145., Doi: 10.1016/j. sbspro.2014.07.027 (Tam metin bildiri) Atıf Sayısı: 9.

9. MUCAN BURCU, YASA EDA (2012). Food Shopping Difficulties For Older Consumers: Perspective Of Food Retailing Staff In Turkey. 11. International Marketing Trends Conference (Tam metin bildiri)

11. DEMIRCI OREL FATMA, YASA EDA (2012). Importance Of Medical Tourism: A Preliminiary Research On “A” Class Hospitals Websites’ In Turkey. 11. International Marketing Trends Conference (Tam metin bildiri)

12. MUCAN BURCU, YASA EDA (2011). The Food Shopping Experience Of Older Consumers In Turkey: Using The Critical Incident Technique. 10. International Marketing Trends Conference (Tam metin bildiri)

International/National Books or Chapters

1. Pazarlama Teorileri, Bölüm adı:(Sosyal Ağlar Teorisi) (2014)., YASA ÖZELTÜRKAY EDA, MediaCat, Editör:Mehmet Ismail YAGCI; SERAP ÇABUK, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 23, ISBN: 9786054584536, Türkçe(Bilimsel Kitap),

2. Türkiye'de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi 1995 - 2015 (2016), (Bölüm adı: Lisansüstü Tezler: Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin Analizi)  Beta, Editör :-Muazzez BABACAN Türkçe (Bilimsel Kitap) YASA ÖZELTÜRKAY EDA, KURSUNLUOGLU EMEL, BARUÖNÜ LATIF FATMA ÖZGE. Basım sayısı 1:  sayfa sayısı :498

3. Türkiye'de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi 1995 - 2015 (2016), (Bölüm adı: Türkiye'deki Üniversitelerin Lisansüstü (Yüksek Lisans) Programlarında Yeralan Pazarlama Derslerinin Dağılımı) MUCAN BURCU,YASA ÖZELTÜRKAY EDA, Beta, Editör: Beta, Editör :-Muazzez BABACAN Türkçe (Bilimsel Kitap)

Notices presented in National Scientific Conferences and published in Proceedings

1. YAŞA ÖZELTÜRKAY, E, YARIMOĞLU,E, (2017) How and Why Consumers Use Social Media: A Qualitative Study Based On User-Generated Media and Uses & Gratifications Theory, 22. Pazarlama Kongresi, Trabzon 28-30 Eylül 2017.

2. YARIMOĞLU,E, YAŞA ÖZELTÜRKAY, E, (2016) Çevrimiçi Tüketici Görüşlerinin Etkiler Hiyerarşisi ile İncelenmesi: DAISAMS Modeli Önerisi, 21. Pazarlama kongresi, Kütahya 6-8 Ekim 2016.

3. YASA ÖZELTÜRKAY E, BOZYİĞİT,S., (2016), Post Modern Tüketim Ekseninde Çocuk Doğum Günü Kutlamaları: Keşifsel Bir Araştırma, 15. Ulusal İşletmecilik Kongresi 26-28 Mayıs 2016, İstanbul Üniversitesi.

4. GULMEZ, M., SAĞTAŞ, S., YASA ÖZELTÜRKAY, E. (2014), Avapreneurship (Avatar Girişimcilik): Second Life Sanal Yaşam dünyasında Girişimcilik sürecine ilişkin bir süreç önerisi, Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi- Boğaziçi Üniversitesi Seçilmiş Bildiriler Serisi II, ss,16-29. (Yayım yılı, 2016).

5. BOZYIGIT SEZEN, YASA EDA (2012). Araştırmacıların Pazarlama Alanına Bilimsel Katkıları: Pazarlama Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlere İlişkin Bir Araştırma. 17. Ulusal Pazarlama Kongresi, Atıf Sayısı: 3

6. BOZYIGIT SEZEN, YASA EDA, DENIZ ÖZYÖRÜK (2011). Y Kuşağı Tüketicilerinin SMS Reklamlarına Yönelik Tutumları: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. 16. Ulusal Pazarlama Kongresi

7. YASA EDA, HASEKI MURAT ISMET (2009). Tüketicilerin E-Perakendeciliğe İlişkin Tutumlarının Tespitine Yönelik Bir Araştırma: Çukurova Bölgesi Üniversitelerinde Bir Pilot Uygulama. 14. Ulusal Pazarlama Kongresi, 209-217.

8. YASA EDA, HASEKI MURAT ISMET (2008). Sürdürülebilir Satış ve Etik: Çukurova Bölgesinde Yer Alan İlaç Dağıtım Firmalarında Çalışan Tıbbi Satış Mümessillerinin Satıştaki Etik Tutum Ve Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 13-27.

9. TÜRKEL SÜLEYMAN, YASA EDA (2006). Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma Süreci (Mersin İli Örneği). 2. Aile İşletmeleri Kongresi, İstanbul Kültür Üniversitesi

10. YASA ÖZELTÜRKAY EDA, BOYMUL EBRU (2015). İşe Alım Süreçlerinde Sosyal Medya Araçlarının Rolü: Çukurova Bölgesinde Pilot Bir Araştırma. 14. Ulusal İşletmecilik Kongresi.

11.YASA ÖZELTÜRKAY EDA, DOGAN SÜDAS HATICE (2015). Tüketicilerin Konut Satın Alım Sürecine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Adana İlinde Pilot Bir Uygulama. 14.Ulusal İşletmecilik Kongresi,

12.BOZYIGIT SEZEN, YASA ÖZELTÜRKAY EDA, GÜLMEZ MURAT (2015). Instagramdan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Profillerini ve Satın Alma Davranışlarına Etki Eden Faktörleri Belirlemeye Yönelik Keşifsel Bir Çalışma. 20.Ulusal Pazarlama Kongresi.

Administrative Duties

Dean of Students Çağ University, 2012- ongoing