edayasa@cag.edu.tr
Mentored Master’s and Doctoral Theses |
Master’s Theses |
1. BİZTATAR, HAZAL (2017) Olumsuz Ağızdan Ağıza Pazarlama iletişimine etki eden faktörler: Z Kuşağı tüketicilerinin Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Çağ Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
2. DENİZ KARAÖMERLİOĞLU (2017) Pazarlama karması elemanlarının marka değerine etkisi, Çağ Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
3. ÖZGE GÜNER (2016)Sosyal medya ve ağlarda viral pazarlama etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma, Çağ Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı , Sosyal Bilimler Enstitüsü |
4. GÜLHAN ŞAHİN (2016) Termal turizm işletmelerinde konaklayan müşterilerin medeni durum ve cinsiyet değişkenlerine dayalı olarak memnuniyetlerinin belirlenmesi: Antakya ilçesi oteller örneği, Çağ Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Sosyal Bilimler Enstitüsü |
5. ZEYNEP BERİL YOLAÇAN (2016) Televizyon Reklamlarında Ünlü Kullanımı ve Y Kuşağı Tüketicilerinin Satın Alma Niyetlerine Etkisi: Mavi jeans örneği Çağ Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Sosyal Bilimler Enstitüsü |
6. YELDA GÜNGÖR (2016) Marka kişiliği algısı ve menşe ülke etkenlerinin tüketici etnosentrizmi üzerindeki etkisi: Starbucks & Kahve Dünyası örneğiÇağ Üniversitesi İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Sosyal Bilimler Enstitüsi |
7. BOYMUL EBRU, (2015). Is tatmini ve örgütsel bağlılığın tükenmişlik üzerindeki etkisi: Bir sanayii kurulusunda alan çalışması, Çağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Yönetimi Anabilim Dalı |
8.GENÇ MERVE, (2014). Geleneksel ve web online mağazalardan ürün satın alımlarında tüketici tutumları, Çağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Yönetimi Anabilim Dalı |
9.SAHINDAL ELIF, (2014). Kız çocuklarının gözünde aile şirketinde çalışmak: Bir alan araştırması, Çağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Yönetimi Anabilim Dalı |
10.ARSLAN KERIM, (2013). Ortaöğretim okullarında kurum imajına yönelik yönetici ve öğretmen algısı: Mersin ili örneği, Çağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Yönetimi Anabilim Dalı |
11.ÇERÇEL SEDA, (2013). Organize sanayi bölgelerinde dış ticaret sorunları: Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi'nde bir uygulama, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı |
Doctoral Theses |
|
Publications |
Articles published in International Refereed Journals |
1. YAŞA ÖZELTÜRKAY, E., BOZYİĞİT,S (2017)., Post Modern Tüketim Ekseninde Çocuk Doğum Günü Kutlamaları: Keşifsel Bir Araştırma, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) Cilt 9,Sayı 17. |
2.YARIMOĞLU, E, YAŞA ÖZELTÜRKAY, E., (2017), Çevrimiçi Tüketici Görüşlerinin AIDMSAS Etkiler Hiyerarşisi Modeli ile Incelenmesi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştirma, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, Sayı: 20, Temmuz 2017, ss. 135-153. |
3.BOYMUL,E., YAŞA ÖZELTÜRKAY, E., (2017) İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığın Tükenmişlik Sendromu Üzerindeki Etkisi: Bir Sanayii Kuruluşunda Uygulama, Journal of Yasar University, 2017, 12/46, 93-102. (Atıf sayısı: 1) |
4.YAŞA ÖZELTÜRKAY, E., BOZYİĞİT,S.,GULMEZ,M., (2017), Instagram’dan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarının Belirlenmesi: Keşifsel Bir Çalışma, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi • Cilt 12, Sayı 48, Temmuz 2017, ISSN 1300-0845, ss. 175-198 |
5.YAŞA ÖZELTÜRKAY, E., BOZYİĞİT,S.,GULMEZ,M., (2016) Determining Motives of Mothers Who Purchase Healthy Snacks For Their Children: A Phenomenological Study, International Journal of Health Management and Marketing, 1 (2) 17-36. |
6. DOĞAN SÜDAŞ,H., YAŞA ÖZELTÜRKAY,E (2016) Tüketicilerin Konut Satın Alım Sürecine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Adana ilinde Pilot Bir Uygulama, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(3), 31-40. |
7. YAŞA ÖZELTÜRKAY,E., BOZYİĞİT,S., (2015), Y Kuşağı Tüketicilerinin Hediye Verme Güdüleri ile Geleneksel ve Dijital Medyadaki Reklamlardan Etkilenmeleri Arasındaki İlişki , Asos Journal Aralık, 2015 Ss. 275-290. |
8. GENÇ MERVE, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2015). Geleneksel ve Online Mağazalardan Ürün Satın Alım Süreçlerinde Tüketici Görüşlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(2), 303-318. |
9. BOZYIGIT SEZEN,YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2015). Ailenin Rol Model Alınmasının ve Aile Desteğinin Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerine Etkisi. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, ., Atıf Sayısı: 1, 19(1), 59-79. (atıf sayısı 1) |
10. YASA ÖZELTÜRKAY EDA, MUCAN BURCU (2014). How Turkish Banks Benefit From Social Media: Analyzing Banks Formal Links. International Journal of Strategic Innovative Marketing, 1(2), 120- 129., Atıf Sayısı: 13, Doi: 10.15556/IJSIM.01.02.005 |
11. SEDA ÇERÇEL, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2014). Organize Sanayi Bölgelerinde Faaliyet Gösteren Firmaların Karşılaştıkları İhracat Engelleri: Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesinde Bir Uygulama. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Atıf Sayısı: 2, 4(2), 271- 286., |
12. ELIF SAHINDAL, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2015). Kız Çocuklarının Gözünde Aile Şirketlerinde Çalışmak: Bir Alan Araştırması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 54-69., Doi: http: //dx.doi.org/10.16992/ASOS.738 , |
13. HASEKI MURAT ISMET, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2010). Tüketicileri E-alışverişe Yönlendiren Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Pilot Araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 211-224., |
14.YASA EDA, BOZYIGIT SEZEN (2012). Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,, 9(1), 29-46., Atıf Sayısı: 11, |
15. YASA EDA, MUCAN BURCU (2010). Yaşlılar ve Tüketim: Literatür Araştırması. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14(2)), 1-16., Atıf sayısı :1 |
Notices presented in International Scientific Conferences and published in Proceedings |
1.YARIMOĞLU, E, YAŞA ÖZELTÜRKAY, E, (2017), How Hotels use social media A Facebook example for Green key awarded hotels, 3rd International Annual conference on Business Research and Management practices in global environment, 22-24 May 2017, California School of Management, Allient International University, San Diego. |
2.YASA ÖZELTÜRKAY E, BOZYİĞİT,S., GULMEZ,M., (2016), Analyzing College Students' Ethics Perceptıons : A Pilot Study At A Foundatıon University In Turkey, 15. International Marketing Trends Conferences, Venezia, Italy, January.19-22, 2016. |
3.YOLAÇAN, Z. B., YASA, ÖZELTÜRKAY E, GULMEZ, M., (2016), “CSR in Turkish Science: A content analysis of Turkish dissertations on Corporate Social Responsibility (CSR)”, 7th International congress on CSR, Fraud and ethics, Bahcesehir University, Istanbul. |
4.YASA ÖZELTÜRKAY EDA, DOGAN SÜDAS HATICE (2015). Calculation of the University Student’s Ecological Footprint Size: A Pilot Research on Students Living in Adana. 2nd Biannual International Social Business (Tam metin bildiri) |
5. DOGAN SÜDAS HATICE, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2014). Analyzing the Thoughts of Ecological Footprints of University Students: A Preliminary Research on Turkish Students. 3. International Conference On Strategic Innovative Marketing, 175, 176-184., Doi: 10.1016/j.sbspro. 2015.01.1189 (Tam metin bildiri) (Atıf sayısı:1) |
6.YASA EDA, MUCAN BURCU (2013). Turkish Companies Value Creation through Social Media Tools: Analyzing Of Fortune 100 Turkey. 12. International Marketing Trends Conference, Atıf Sayısı: 4 (Tam metin bildiri) |
7. AKKAN ERDEM, YASA EDA, BOZYIGIT SEZEN (2012). E-Service Quality in Logistics Services: A Preliminary Research on Determining The Dimensions And Attributes Of Utikad Members’ Websites. 10. International Logistics & Supply Chain Congress (Tam metin bildiri) Atıf Sayısı: 1 |
8. MUCAN BURCU, YASA ÖZELTÜRKAY EDA (2013). Social Media Creates Competitive Advantages: How Turkish Banks Use This Power? A Content Analysis of Turkish Banks through their Webpages. 2. International Conference on Strategic Innovative Marketing, 148, 137-145., Doi: 10.1016/j. sbspro.2014.07.027 (Tam metin bildiri) Atıf Sayısı: 9. |
9. MUCAN BURCU, YASA EDA (2012). Food Shopping Difficulties For Older Consumers: Perspective Of Food Retailing Staff In Turkey. 11. International Marketing Trends Conference (Tam metin bildiri) |
11. DEMIRCI OREL FATMA, YASA EDA (2012). Importance Of Medical Tourism: A Preliminiary Research On “A” Class Hospitals Websites’ In Turkey. 11. International Marketing Trends Conference (Tam metin bildiri) |
12. MUCAN BURCU, YASA EDA (2011). The Food Shopping Experience Of Older Consumers In Turkey: Using The Critical Incident Technique. 10. International Marketing Trends Conference (Tam metin bildiri) |
|
|
International/National Books or Chapters |
1. Pazarlama Teorileri, Bölüm adı:(Sosyal Ağlar Teorisi) (2014)., YASA ÖZELTÜRKAY EDA, MediaCat, Editör:Mehmet Ismail YAGCI; SERAP ÇABUK, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 23, ISBN: 9786054584536, Türkçe(Bilimsel Kitap), |
2. Türkiye'de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi 1995 - 2015 (2016), (Bölüm adı: Lisansüstü Tezler: Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin Analizi) Beta, Editör :-Muazzez BABACAN Türkçe (Bilimsel Kitap) YASA ÖZELTÜRKAY EDA, KURSUNLUOGLU EMEL, BARUÖNÜ LATIF FATMA ÖZGE. Basım sayısı 1: sayfa sayısı :498 |
3. Türkiye'de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi 1995 - 2015 (2016), (Bölüm adı: Türkiye'deki Üniversitelerin Lisansüstü (Yüksek Lisans) Programlarında Yeralan Pazarlama Derslerinin Dağılımı) MUCAN BURCU,YASA ÖZELTÜRKAY EDA, Beta, Editör: Beta, Editör :-Muazzez BABACAN Türkçe (Bilimsel Kitap) |
Notices presented in National Scientific Conferences and published in Proceedings |
1. YAŞA ÖZELTÜRKAY, E, YARIMOĞLU,E, (2017) How and Why Consumers Use Social Media: A Qualitative Study Based On User-Generated Media and Uses & Gratifications Theory, 22. Pazarlama Kongresi, Trabzon 28-30 Eylül 2017. |
2. YARIMOĞLU,E, YAŞA ÖZELTÜRKAY, E, (2016) Çevrimiçi Tüketici Görüşlerinin Etkiler Hiyerarşisi ile İncelenmesi: DAISAMS Modeli Önerisi, 21. Pazarlama kongresi, Kütahya 6-8 Ekim 2016. |
3. YASA ÖZELTÜRKAY E, BOZYİĞİT,S., (2016), Post Modern Tüketim Ekseninde Çocuk Doğum Günü Kutlamaları: Keşifsel Bir Araştırma, 15. Ulusal İşletmecilik Kongresi 26-28 Mayıs 2016, İstanbul Üniversitesi. |
4. GULMEZ, M., SAĞTAŞ, S., YASA ÖZELTÜRKAY, E. (2014), Avapreneurship (Avatar Girişimcilik): Second Life Sanal Yaşam dünyasında Girişimcilik sürecine ilişkin bir süreç önerisi, Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi- Boğaziçi Üniversitesi Seçilmiş Bildiriler Serisi II, ss,16-29. (Yayım yılı, 2016). |
5. BOZYIGIT SEZEN, YASA EDA (2012). Araştırmacıların Pazarlama Alanına Bilimsel Katkıları: Pazarlama Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlere İlişkin Bir Araştırma. 17. Ulusal Pazarlama Kongresi, Atıf Sayısı: 3 |
6. BOZYIGIT SEZEN, YASA EDA, DENIZ ÖZYÖRÜK (2011). Y Kuşağı Tüketicilerinin SMS Reklamlarına Yönelik Tutumları: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. 16. Ulusal Pazarlama Kongresi |
7. YASA EDA, HASEKI MURAT ISMET (2009). Tüketicilerin E-Perakendeciliğe İlişkin Tutumlarının Tespitine Yönelik Bir Araştırma: Çukurova Bölgesi Üniversitelerinde Bir Pilot Uygulama. 14. Ulusal Pazarlama Kongresi, 209-217. |
8. YASA EDA, HASEKI MURAT ISMET (2008). Sürdürülebilir Satış ve Etik: Çukurova Bölgesinde Yer Alan İlaç Dağıtım Firmalarında Çalışan Tıbbi Satış Mümessillerinin Satıştaki Etik Tutum Ve Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 13-27. |
9. TÜRKEL SÜLEYMAN, YASA EDA (2006). Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma Süreci (Mersin İli Örneği). 2. Aile İşletmeleri Kongresi, İstanbul Kültür Üniversitesi |
10. YASA ÖZELTÜRKAY EDA, BOYMUL EBRU (2015). İşe Alım Süreçlerinde Sosyal Medya Araçlarının Rolü: Çukurova Bölgesinde Pilot Bir Araştırma. 14. Ulusal İşletmecilik Kongresi. |
11.YASA ÖZELTÜRKAY EDA, DOGAN SÜDAS HATICE (2015). Tüketicilerin Konut Satın Alım Sürecine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Adana İlinde Pilot Bir Uygulama. 14.Ulusal İşletmecilik Kongresi, |
12.BOZYIGIT SEZEN, YASA ÖZELTÜRKAY EDA, GÜLMEZ MURAT (2015). Instagramdan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Profillerini ve Satın Alma Davranışlarına Etki Eden Faktörleri Belirlemeye Yönelik Keşifsel Bir Çalışma. 20.Ulusal Pazarlama Kongresi. |
Administrative Duties |
Dean of Students Çağ University, 2012- ongoing |