ULUSLARARASI İLİŞKİLER YÜKSEK LİSANSPROGRAMI |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
|
||||||||||||||||||||||
Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi (TYYÇ) & Program Çıktıları (PO) İLİŞKİLERİ |
Amaç ve Hedefler |
|
||||||||||||||||||||||
|
1. Öğrencileri işletme ve yönetim bilimleri alanında uluslararası iş dünyasında gerekli ve geçerli temel ve teknik bilgilerle donatır, |
2. Öğrencilerin yönetim becerilerini geliştirerek özgüven ve kendini ifade etme yetkinliklerini güçlendirir, |
3. Öğrencilerin; topluma ve çevreye karşı duyarlı, sorumlu ve etik davranmalarını teşvik eder. |
|
||||||||||||||||||||
|
Hedeflenen Öğrenme Çıktıları |
|
||||||||||||||||||||||
|
İletişim |
Çözüm Araçları |
Temel Uluslararası İlişkiler |
Çevre |
Temel Uluslararası İlişkiler |
Liderlik |
Temel Uluslararası İlişkiler |
Takım Çalışması |
Eleştirel Düşünme |
|
||||||||||||||
TYYÇ |
1. İş yaşamının değişik ortamlarında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin biçimde kullanarak kendini profesyonelce ifade eder, |
2. Güncel ve yaygın bilişim teknolojisi ürünlerini kullanır, |
3. Küresel politik, sosyal, ekonomik ve yasal çerçeveyi teşkil eden farklı perspektifleri kavrayabilen özgün bir bakış açısı geliştirir, |
4. İş hayatında aldığı kararlarda sosyal sorumluluk bilincini ve etik değerleri göz önünde bulundurur. |
5. Edindiği teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek içinde çalıştığı sistemin geliştirilmesine katkıda bulunur, |
6. Liderlik, takım çalışması, kişilerarası iletişim becerilerini kullanır, |
7. Uluslararası İlişkiler alanındaki temel oyuncuları, olayları, kavramları ve küresel gelişmeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri sorgular, |
8.Alanın terminolojisini kullanarak küresel politikanın gündemini oluşturan gelişmeler konusunda entellektüel bir tartışmayı olanaklı kılacak altyapı ve kavramsal çerçeveyi koordine eder, |
9. Değişen iş koşullarında analitik, yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımlarla sorunları çözer. |
|
||||||||||||||
Uluslararası İlişkiler ve Küreselleşme Temel Alanı Yeterlilikleri |
|
|||||||||||||||||||||||
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1. Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
|
X |
X |
|
X |
|
X |
x |
|
|
||||||||||||
BECERİ |
Bilişsel & Uygulamalı |
1. Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
X |
|
X |
|
x |
x |
|
X |
|
|
||||||||||||
2. Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
X |
|
|
x |
|
X |
|
X |
|
||||||||||||||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
|
|
|
|
X |
X |
x |
X |
|
|
||||||||||||
2. Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
X |
x |
|
|
|
||||||||||||||
3. Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
|
X |
x |
|
X |
|
|
||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
|
|
|
|
X |
|
x |
X |
|
|||||||||||||
2. Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
2. Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
3. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
4. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|||||||||||||
2. Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
||||||||||||||
3. Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. |
|
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
||||||||||||||
4. Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
X |
|
||||||||||||||
5. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
||||||||||||||
Likert Ölçeği |
|
|||||||||||||||||||||||
5 |
||||||||||||||||||||||||
4 |
||||||||||||||||||||||||
3 |
|