|
||||||||||||
İŞLETME YÖNETİMİ DOKTORA PROGRAMI |
İŞLETME YÖNETİMİ DOKTORA PROGRAMI |
|||||||||||
Amaç ve Hedefler |
||||||||||||
1. Öğrencileri işletme ve yönetim bilimleri alanında uluslararası iş dünyasında gerekli ve geçerli temel ve teknik bilgilerle donatır, |
2. Öğrencilerin yönetim becerilerini geliştirerek özgüven ve kendini ifade etme yetkinliklerini güçlendirir, |
3. Öğrencilerin; topluma ve çevreye karşı duyarlı, sorumlu ve etik davranmalarını teşvik eder. |
||||||||||
Hedeflenen Öğrenme Çıktıları |
||||||||||||
İletişim |
Çözüm Araçları |
Temel İşletmecilik |
Çevre |
Temel İşletmecilik |
Liderlik |
Temel İşletmecilik |
Takım Çalışması |
Eleştirel Düşünme |
||||
TYYÇ |
1. İş yaşamının değişik ortamlarında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin biçimde kullanarak kendini profesyonelce ifade eder, |
2. Güncel ve yaygın bilişim teknolojisi ürünlerini kullanır, |
3. İşletmeciliğin temel kavramlarını tanımlar, |
4. İş hayatında aldığı kararlarda sosyal sorumluluk bilincini ve etik değerleri göz önünde bulundurur. |
5. Edindiği teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek içinde çalıştığı sistemin geliştirilmesine katkıda bulunur, |
6. Liderlik, takım çalışması, kişilerarası iletişim becerilerini kullanır, |
7. İşletmenin pazarlama, üretim, insan kaynakları, muhasebe & finansman, araştırma & geliştirme ve yönetim gibi temel fonksiyonlarını ve bu fonksiyonlar arasındaki dinamikleri sorgular, |
8. İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme ve kontrol fonksiyonlarını koordine eder, |
9. Değişen iş koşullarında analitik ve yaratıcı yaklaşımlarla sorunları çözer. |
|||
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1. Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
|
X |
X |
|
X |
|
X |
x |
|
|
BECERİ |
Bilişsel & Uygulamalı |
1. Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
X |
|
X |
|
x |
x |
|
X |
|
|
2. Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
X |
|
|
x |
|
X |
|
X |
|||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
|
|
|
|
X |
X |
x |
X |
|
|
2. Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
X |
x |
|
|
|||
3. Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
|
X |
x |
|
X |
|
|||
Öğrenme Yetkinliği |
1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
|
|
|
|
X |
|
x |
X |
||
2. Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
|
|
x |
|
X |
|
X |
|
|
|||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
||
2. Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|||
3. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|||
4. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
||
2. Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|||
3. Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. |
|
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
|||
4. Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
X |
|||
5. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|||
Likert Ölçeği |
||||||||||||
5 |
||||||||||||
4 |
||||||||||||
3 |