Misyon:
Psikoloji Programı; bilimsel araştırma ve yayınlarıyla ulusal ve uluslar arası alanda tanınan, kamu kurumlarında ve özel kuruluşlarda çalışma yeterliliğine sahip, evrensel düzeyde psikoloji bilgisiyle donatılmış, etik duyarlılığı yüksek yetkin Psikologlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Vizyon:
Program; öğrencilerin analitik, yaratıcı ve eleştirel düşünce becerilerini geliştirerek;
Araştırmaların tasarlanması, verilerin analizi ve yorumlanması dahil olmak üzere, psikolojide kullanılan temel araştırma yöntemlerini uygulayabilmelerini,
Eğitimleri boyunca elde ettikleri bilgi, beceri ve değerleri iş ortamlarında ve yaşamlarının diğer alanlarında gerçekçi bir şekilde uygulayabilmelerini,
Bireyler arası sosyokültürel farklılıkları anlamalarını ve saygı duymalarını,
Psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaları yapabilecek iletişim ve görüşme becerilerine sahip olmalarını,
Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmalarını,
Hümanist bir felsefe çevresinde, paylaşımcı, katılımcı ve özgüveni yüksek psikologlar olmalarını sağlamayı hedeflemektedir.
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Psikoloji Programı; Psikolog yetiştirmek amacıyla 2011 yılında 2547 sayılı Kanun'un 2880 sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 ve 7/h maddeleri, 3843 sayılı Kanun'un 4. maddesi, 2809 sayılı Kanun'un 6. maddesi ile kurulmuş ve onaylanmıştır. YÖK Onayı: 23.05.2011/021695 |
Kazandırılan Nitelikler |
Psikoloji bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler 4 yıllık lisans diploması almayı hak edeceklerdir. |
Program Düzeyi |
Birinci kademe Psikoloji lisans programı. |
Özel Kabul Koşulları |
Diğer ulusal veya uluslar arası üniversitelerde okumakta olan öğrenciler Çağ Üniversitesi ve YÖK'ün belirlediği esaslara uygun olarak yatay geçiş için başvurabilirler. Detaylı bilgi Çağ Üniversitesi Öğrenci Kabul Koşullarına bakınız. |
Yatay Geçiş (Yaygın, örgün ve yaygın) İçin Gerekli Düzenlemeler |
Diğer Üniversitelerin ilgili bölümlerinde okumakta olan öğrenciler Çağ Üniversitesi Psikoloji Bölümüne birinci yarıyıldan sonra yatay geçiş için başvurabilirler. Geldikleri programdaki ders içeriklerinin aynı olması ve geçer not almaları koşuluyla ilgili derslerden muaf sayılırlar. Öğrenci not ortalamasının en az 2.00 olması ve başarısız notunun bulunmaması gerekir. |
Geçme Sistemi ve Düzenlemeler |
Öğrencinin genel geçme notunun en az (GNO) 2.00 /4.00 arasında olması ve başarısız bir dersinin bulunmaması gerekmektedir. |
Programın Profili |
Psikoloji Programı öğrencilerini psikoloji alanında hem kuramsal hem de uygulamaya yönelik bilgiyle donatmak üzere düzenlenmiştir. |
Örneklerle Mezunların Mesleki Profilleri |
Bölümden mezun olan öğrenciler psikolog, danışman, eğitim danışmanı veya akademik personel olarak hem hem devlet kuruluşlarında hem de özel sektörde iş bulma imkanına sahiptir. |
Lisans Üstü Programlara Devam Olanakları |
Öğrenciler Psikoloji ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümlerinde yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilirler. |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları |
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri her ders için dersin doğasına bağlı olarak farklılık gösterebilir ancak genellikle her ders için bir ara sınav ve bir final sınavı verilir. Detaylı bilgi için Çağ Üniversitesi Sınav ve Değerlendirme Yönetmeliğine bakınız. |
Mezuniyet Koşulları |
Psikoloji Bölümü için gerekli mezuniyet koşulları Çağ Üniversitesinin genel düzenleme ve koşullarıyla aynıdır. Lisans Derecesi öğrencilerin, ders müfredatında yer alan bütün dersleri en az DD notu ile geçmesi koşuluyla 4.00 üzerinden en az 2.00 ortalamayla verilir. Bunun dışında herhangi bir ek gereksinim bulunmamaktadır. Çağ Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği |
Program Türü |
Tam Zamanlı |
Program Dili |
İngilizce |
Bölüm/Program Başkanı |
Prof. Dr. Şükrü Uğuz (Bölüm Başkanı) Dr. Öğr. Üyesi Kahraman Kıral (Bölüm Bşk. Yard.) İletişim: kahramankiral@cag.edu.tr Tel: +90 324 6514800 |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Fakülte Koordinatörü: Ufuk Kocatepe Avcı ufukkocatepe@cag.edu.tr Bölüm Koordinatörü: Tel: +90 324 6514800 |
Programı tamamlayan bir öğrenci,
PÇ.1. Psikoloji alanındaki alt dalları, temel kavramları, kuramsal bakış açılarını, temel bulguları ve tarihsel gelişimi açıklayarak yorumlar.
PÇ.2. Psikolojideki geleneksel ve yenilikçi araştırma modelleri, veri analizi ve yorumlama dahil olmak üzere, temel araştırma yöntemlerini psikolojiye uygulayabilir.
PÇ.3. Kendisinin ve başkalarının davranışları ve zihinsel süreçlerine ilişkin içgörü geliştirir ve kendini yönetmek ve geliştirmek için etkili stratejiler uygular.
PÇ.4. Psikolojinin farklı alanlarında gözleme, etkili iletişim becerilerine ve görüşme tekniklerine ilişkin kuramsal bilgiyi uygulamaya aktarabilir.
PÇ.5. Psikoloji alanında güncel bilgileri takip etmek için kamusal, özel ve medya kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÇ.6. Psikolojik verileri birbiriyle kıyaslayarak değerlendirir, psikolojide varolan kesin olmayan bilgileri tolare eder, meslek etiğine uygun davranır ve psikolojinin bir disiplin olarak varolmasında yeri olan tüm değerleri davranışlarına yansıtır.
PÇ.7. Psikolojik testler ve psikolojik ölçmeyle ilgili bilgiye sahip olur.
PÇ.8. Psikoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ.9. Bilgisayar ve internet teknolojisini psikoloji alanına uygulayabilir.
PÇ.10. İngilizce'yi, psikoloji alanında yapılmış çalışmaları okuyup anlayabilecek ve sunabilecek düzeyde kullanabilir.
PÇ.11. Türkçe'yi en uygun şekli ile kullanarak iletişim kurar, sunum ve seminerlerde bu becerilerini kullanır.
PÇ.12. Atatürk İlkeleri ve İnkilapları konusunda bilgi edinir.
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
TUR-101 | Türkçe Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
UNI-101 | Üniversite Hayatına Giriş Seçmeli Dersler | Zorunlu | 1-0-1 | 01 | ||
HIS-103 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
FLE-115 | English I Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 4-0-4 | 7 | ||
PSY-119 | Psikolojiye Giriş 1 Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 8 | ||
PSY-121 | Statistics in Social Sciences 1 Seçmeli Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 7 | ||
OSD-120 | OSD (Ortak Seçmeli Dersler) Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 2-0-2 | 03 | ||
Toplam | 17 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-102 | Psikolojiye Giriş II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
RKT-102 | Kariyer Planlama Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 1-0-1 | 02 | ||
TUR-102 | Turkçe II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
HIS-104 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
PSY-104 | Sosyal Bilimlerde İstatistik II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-113 | Sosyolojiye Giriş Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
FLE-116 | Birinci Yıl İngilizcesi II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 07 | ||
Toplam | 18 | 32 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-205 | Araştırma Teknikleri I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-225 | Computer App. in Psychology Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 6 | ||
PSY-231 | Sosyal Psikoloji Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-233 | Gelişim Psikolojisi Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
FOR-201 | Pedagojik Formasyon Seçmeli Dersleri Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 4 | ||
OSD-210 | OSD (Ortak Seçmeli Dersler) Zorunlu Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Zorunlu | 2-0-2 | 3 | ||
PSX-201 | Seçmeli II-I Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 20 | 35 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-230 | Fizyoloji Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-234 | Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-236 | Klinik Psikolojiye Giriş Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-256 | Akademik Yazım ve Sunum Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-260 | Araştırma Teknikleri II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
FOR-202 | Pedagojik Formasyon Seçmeli Dersleri Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 4 | ||
PSX-204 | Seçmeli II-IV Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 2-2-3 | 05 | ||
Toplam | 21 | 35 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-337 | Psikopatoloji 1 Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 7 | ||
PSY-339 | Fizyolojik Psikoloji Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 7 | ||
PSY-341 | Klinik Gözlem ve Görüşme Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
FOR-301 | Pedagojik Formasyon Seçmeli Dersleri Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 4 | ||
PSX-303 | Seçmeli III-III Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 15 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-332 | Bilişsel Psikoloji Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
PSY-334 | Kişilik Kuramları I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
PSY-336 | Psikopatoloji II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
FOR-302 | Pedagojik Formasyon Seçmeli Dersleri Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 4 | ||
PSX-302 | Seçmeli III-II Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 15 | 31 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-401 | Bitirme Çalışması I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-445 | Kişilik Kuramları II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-447 | Bilişsel Davranışçı Terapi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
FOR-401 | Pedagojik Formasyon Seçmeli Dersleri Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 2-0-2 | 3 | ||
PSX-401 | Seçmeli IV-I Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
PSX-405 | Seçmeli IV-V Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 17 | 33 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-402 | Bitirme Çalışması II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-430 | Psikolojide Etik Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
PSY-468 | Bilişsel Davranışçı Terapide Uygulamalar Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
FOR-402 | Pedagojik Formasyon Seçmeli Dersleri Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 5-0-5 | 10 | ||
PSX-406 | Seçmeli IV-VI Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 17 | 35 |
PSİKOLOJİ PROGRAMI DERS TANIMLARI
Birinci Yıl- Birinci Yarıyıl
Bu dersin amacı, öğrencinin bütünsel bir şekilde İngilizce dinleme, konuşma ve akademik amaçlı not alma becerilerinin geliştirmektir. Dersler, açıklama, sınıf çalışması, tartışma ve grup çalışmaları biçiminde yapılır. Belli bir amaç için dinleme; bilgi ya da fikir verici olarak katılım sunumlar hazırlama ve belli konularda konuşma; yazılı ya da sözlü kaynaklardan notlar tutabilme yeteneklerini geliştirmek de bu dersin hedefleri arasındadır.
Osmanlılar, Osmanlı Devletinin, kuruluşu, yükselişi, gerileme ve çöküşü, Osmanlı'nın
"Anayasal Dönemi (I. Meşrutiyet)\", Aydınlanma Döneminde Aydın Hareketleri, Yeniden düzenlenme ve Yeniden Yapılanma Kararları, Birinci Dünya Savaşının Nedenleri, Birinci Dünya Savaşı ve Sonrası, Türk Kurtuluş Savaşı, Lozan Antlaşması Mustafa Kemal Atatürk liderliğinde bağımsız bir cumhuriyet olarak Türkiye'nin oluşumu anlatılmaktadır.
Bu derste davranışı çeşitli boyutlarda sistematik olarak inceleyen psikoloji alanları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Algı, algılamanın duyumsal temelleri, görme duyumu, işitme duyumu ve diğer duyumlar, objeleri algılama, algılamada organizasyon, algılamada öğrenmenin rolü, algılamayı etkileyen faktörler, duyumlar ötesi algılama, bilişsel psikoloji ve öğrenme konuları işlenecektir.
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
Bu dersin ana konusu betimsel istatistiktir. İstatistiksel hesaplamalarla ilgili temel kavramların ele alınacağı bu derste merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri ve normal dağılım kavramı ve bununla ilgili hesaplamalar, iki değişken arasındaki doğrusal ilişkinin ölçümü konuları ele alınacaktır. Regresyon analizi ve güven aralığı kavramlarının tanıtılarak yordayıcı istatistik konusu için temel oluşturulacaktır.
Bu ders bir dünyayı anlama biçimi olarak sosyolojiye bir giriştir. Sosyoloji, sosyal, politik ve ekonomik olguları sosyal yapı, sosyal güçler ve grup ilişkileri bağlamında inceleyen bir disiplindir. Bu derste amacım sosyalleşme, kültür, bilginin sosyal yapılanması, eşitsizlik, ırk ve etnik ilişkiler, yoksulluk ve politik sosyoloji gibi temel sosyoloji konuları üzerinde yoğunlaşarak sosyoloji disiplinini size tanıtmaktır.
Birinci Yıl- İkinci Yarıyıl
Dersin amacı akademik metinleri okuma ve yazma tekniğinin öğrencilere kazandırılmasıdır. Bu beceri, sınıf çalışmaları, grup çalışmaları, yazma ve tartışmalarla geliştirilir. Her hafta farklı bir konu ele alınır, her konu okuma alıştırmaları ile başlar, eleştirel okuma becerisini geliştirmeye yönelik alıştırmalarla devam eder.
1923 yılından (Lozan Antlaşması ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu), 1938 (Atatürk'ün ölümü) yılına kadar modern bir devletin tesisine doğru yapılan çabalar; yasal, sosyal ve kültürel reformlar; ekonomik ve dış politika, cumhuriyet dönemi sırasında ekonomi ve dış politika; iç politika ve siyasal partiler; Mustafa Kemal Atatürk\'ün düşünce sistemi, ilkeleri ve amaçları, Mustafa Kemal Atatürk\'ün başlıca siyaseti ve reformları tartışılmaktadır.
Bu ders zeka, motivasyon ve duygu, cinsellik ve toplumsal cinsiyet, insan gelişimi, kişilik, psikolojik bozukluklar gibi temel psikolojik süreçlere ve kavramlara bir giriştir. Bu konular davranışçı, bilişsel, psiko-dinamik ve sosyo-kültürel olmak üzere temel psikoloji kuramları bağlamında incelenecektir. Psikolojinin bir bilim olduğu vurgulanacak ve psikoloji biliminin insan doğasını ve davranışını anlamada nasıl yardımcı olduğu tartışılacaktır.
RKT 102 Kariyer Planlama
Kariyer Planlaması kişinin kendini tanıma ve potansiyelini keşfetme çabası ile başlar. Bu dersin içeriği öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olacak konuları ve aktiviteleri kapsamaktadır.
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
Bu ders esas olarak “yordayıcı istatistik” üzerinedir. Bu derste öğrenciler olasılığın tanımı, olasılık dağılımı ve olasılığa dayalı hipotez testlerini öğreneceklerdir. Ele alınacak hipotez testleri arasında t testleri ve tek değişkenli ANOVA modelleri yer alacaktır.
İkinci Yıl- Üçüncü Yarıyıl
Bu ders psikolojide araştırma yöntemlerine bir giriştir. Bu dersin hedefi bir araştırmanın nasıl planlandığı, yapıldığı, yayınlandığı ve tartışıldığını anlamaktır. Bu derste, deneysel desen bilgisi, istatistiğin uygulanması, rapor yazma ve araştırmanın etik boyutu gibi genel psikolojik araştırma becerileri üzerinde durulacaktır. Bu derste anlatılan konuları anlayan bir öğrenci diğerleri tarafından anlatılan araştırmaların doğruluğunu değerlendirme, kendi araştırma desenini yapabilme, veri toplama ve analiz edebilme, APA standartlarına uygun rapor yazabilme ve sözel olarak araştırmasını sunabilme becerilerini kazanacaktır.
Bu ders özellikle bir kelime işlemcisi (MS-Word), bir matris tekniği işlemcisi (MS_Excel), bir e-mail program (Eudora) ve bir sunu programı (MS-PowerPoint) kullanma üzerinde yoğunlaşacaktır. Özellikle psikolojik verileri çözümlemek için kullanılan bilgisayar istatistik programları (SPSS) üzerinde durulacaktır.
İkinci Yıl, Dördüncü Yarıyıl
PSY-206 Araştırma Teknikleri II
Bu ders niteliksel araştırmanın temellerine ve bilim ve uygulamada niteliksel araştırmanın önemine bir giriştir. Dolayısıyla, farklı niteliksel araştırma desenlerinin yanı sıra veri toplama yöntemleri de incelenecektir. Geçerlik, güvenirlik gibi kavramlarla farklı yöntemsel yaklaşımlar bağlamında ahlaki hususlar da tartışılacaktır.
Bu ders öğrencilerin davranışın fizyolojik temelini anlamalarına yöneliktir. Derste ele alınacak tartışma konuları sinir sisteminin moleküler, hücresel ve sistem düzeyindeki işlevi ve yapısıdır.
Üçüncü Yıl, Beşinci Yarıyıl
PSY-301 Psikopatoloji I
Bu ders nevrozlar, psikozlar, organik bozukluklar, zihinsel gerilik, alkolizm ve epilepsi konularını ve olası nedenlerin, semptomların ve tedavilerin tanımını içerir.
Bu ders öğrencilerin davranışın fizyolojik temelini anlamalarına yöneliktir. Derste ele alınacak tartışma konuları sinir sisteminin moleküler, hücresel ve sistem düzeyindeki işlevi ve yapısıdır.
Bu ders öğrenme teorileri ve ilkeleri hakkındadır. Derste incelenecek konular Pavlov’cu şartlanma ve ilkeleri, klasik ve işlevsel şartlanma, ödül-ceza mekanizmaları, şartlanma süreci ve öğrenmenin bilişsel ilkeleridir.
Bu ders etkili görüşmenin ilkeleri, görüşme stratejileri, görüşme becerileri, etkili iletişim örüntüleri gibi konuların tartışılmasına yöneliktir.
Bu derste öğrencilere kriz durumları ile baş etmede geçerli olan müdahale teknikleri, korunma stratejileri ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sağlanacaktır. Derste intihara müdahale ve koruma, şiddet, cinsel istismar, çocukluktaki travmalar, hastalıklar, ölüm ve yas gibi önemli temalar ele alınacaktır.
Üçüncü Yıl, Altıncı Yarıyıl
Bu ders öğrencilere psikolojik testleri anlamak için gerekli temel kavramları tanıtmaya yöneliktir. Ders iki kısımdan oluşmuştur. Birinci kısım psikolojik testleri kullanırken dikkat edilmesi gereken etik hususlarla birlikte psikolojik testlere ilişkin temel bilgileri içerir. İkinci kısımda testlerin geçerlik ve güvenirliği başta olmak üzere psikometrik ilkeler tartışılacaktır.
Bu ders hem klasik hem de günümüzdeki konulara değinerek insanın bilişsel yapısını derinden incelemeye yöneliktir. İnsanın bilişinin incelenmesi büyük oranda bilişsel süreçlerin kuram ve modellerini test etmek üzere düzenlenmiş deneysel araştırmalar bağlamında olmaktadır. Bu derste veri toplamaya ve kuramlaştırmaya yönelik hem davranışsal hem de nöropsikolojik yaklaşımları keşfedeceğiz. Dikkat, algı, çoğul bellek sistemleri, akılda tutma ve hatırlama süreçleri, bilginin rolü, dil ve akıl yürütme gibi konular incelenecektir.
Bu ders psikoanalitik, neoanalitik, öğrenme, eğilimsel ve humanist-varoluşçu olmak üzere temel kişilik modelleri üzerinde yoğunlaşacaktır. Ders boyunca bu modeller ve yaklaşımlar, her bir yaklaşımı temsil eden kuramlar, her bir kuramın yöntemi ve araştırmaları incelenecektir. Derste ayrıca Freud, Jung, Maslow gibi psikologların kişilikle ilgili görüşleri incelenecektir. Bunun yanı sıra, çeşitli kişilik kuramlarının ve görüşlerinin Camus’un “Yabancı” eserindeki ana kahramanı çözümlemekte nasıl kullanılacağı incelenecektir.
Bu derste psikoterapiye ilişkin temel kuramlar tanıtılacaktır. Psikoterapiye farklı yaklaşımlar öğrencilere eleştirel bir bakış açısı sağlamak için karşılaştırmalı olarak tanıtılacaktır.
Bu derste nevroz, psikoz, organik hastalıklar, mental yetersizlikler, alkolizm, epilepsi gibi bozuklukların tanımlaması, tartışması, olası nedenleri, semptomları ve tedavi süreci tartışılmaktadır.
Dördüncü Yıl, Yedinci Yarıyıl
PSY-401 Bitirme Çalışması I
Bu derste öğrencilerin bitirme tezleri hakkında bir hipotez geliştirmeleri, kaynakça taraması yapmaları, kütüphanedeki veri tabanlarını kullanmaları ve tezlerinin özetini yazmaları beklenmektedir.
PSY 445 Kişilik Kuramları II
Dersin içeriğini çeşitli kişilik kuramları, bunların tarihçeleri, uygulamaları ve ölçümleri oluşturmaktadır. Aynı zamanda kişiliğin zaman ve durumlar içerisindeki devamlılığı, kültürel farklılıklarım etkileri ders kapsamı içinde değinilecek olan konulardır.
PSY 411- Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular I
Bu ders kapsamında bilişsel ve sosyal gelişim konusuna odaklanılacaktır. Spesifik olarak ele alınacak konular arasında nesne temsilleri, dilin kazanımı, otobiyografik bellek, oyun oynamanın bilişsel yönleri, niyet ve nedensellik anlayışının gelişimi ve duygu konuları yer almaktadır.
PSY 435 - Psikofarmakoloji
Psikofarmakolojiye temel bir giriş sağlamak için: psikofarmakolojinin etkilerinin ve beyin ve insan davranışları üzerindeki ilaçların incelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
PSY 443 Psikolojik Testler ve Değerlendirme
Bu ders esas olarak “Psikolojik Testler ve Değerlendirme” üzerinedir. Bu derste öğrenciler gözlem ve görüşme tekniklerini, görüşmelerde kullanılabilecek testlerin tanımı, hangi alanlarda kullanıldığı, hangi yaş gruplarında kullanılabilir olduğunu, geçerlik, güvenirlik ve standardizasyon çalışmalarının nasıl yapıldığını öğreneceklerdir. Ele alınacak testler arasında MMPI, WÇZÖ-R, WÇZÖ-4, Nöropsikolojik testler yer alacaktır
PSY 447 - Bilişsel Davranışçı Terapi
Ders kapsamında öğrencilere kognitif psikoloji salt bir şekilde kognisyonun ne olduğunu anladıktan sonra BDT(Bilişsel Davranışçı Terapi)’nin de içinde uygulamalı bir şekilde anlatıp uygulamalara katılmalarını sağlamak dersin önceliği olacaktır.
Dördüncü Yıl, Sekizinci Yarıyıl
PSY-401 Bitirme Çalışması I
Bu derste öğrencilerin bitirme tezleri hakkında bir hipotez geliştirmeleri, kaynakça taraması yapmaları, kütüphanedeki veri tabanlarını kullanmaları ve tezlerinin özetini yazmaları beklenmektedir.
Bu derste tarihsel bir bakış açısıyla APA etik kodları ve bunların profesyonel hayata uygulanması konuları ele alınacaktır.
PSY 446- Çocuklara Yönelik Psikoterapi Teknikleri
-
PSY 412- Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular II
Bu ders öğrencilerin, gelişim psikoloji alanındaki çeşitli değerlendirme kriterlerini öğrenebilmeleri, uygulayabilmeleri ve insan gelişimindeki evreleri öğrenip çocukların ihtiyaçlarını tanımlayabilmeleri üzerine açılmıştır ve erken çocukluk alanında çeşitli değerlendirme yöntemlerinin kullanılma becerisini ve erken çocukluk evresinde gereksinimleri ve gelişimsel aşamaları belirleyebilme yeteneği kazandırmayı hedeflemektedir.
PSİKOLOJİ PROGRAMI |
Program Çıktıları & Dersler İlişki Tablosu |
Kod |
Dersler |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
1. Yıl, Birinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 101 |
Psikolojiye Giriş I |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 103 |
Sosyal Bilimlerde İstatistik I |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 113 |
Sosyolojiye Giriş |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 117 |
Felsefeye Giriş |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 101 |
Yabancı Dil (İngilizce) I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
TUR 101 |
Türkçe I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
HIS 103 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
1. Yıl, İkinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 102 |
Psikolojiye Giriş II |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 104 |
Sosyal Bilimlerde İstatistik II |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
MAT 124 |
Bilgisayar |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
FLE 102 |
Yabancı Dil (İngilizce) II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
TUR 102 |
Türkçe II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
HIS 102 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tar. II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
2. Yıl, Üçüncü Dönem |
|||||||||||||
PSY 231 |
Sosyal Psikoloji |
X |
- |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
PSY 233 |
Gelişim Psikolojisi |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 205 |
Araştırma Teknikleri I |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
PSY 207 |
Psi. Araştırmalarında Bilg. Uyg. |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli I |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli II |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
2. Yıl, Dördüncü Dönem |
|||||||||||||
PSY 254 |
Akademik Yazım ve Sunum |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
PSY 206 |
Araştırma Teknikleri II |
- |
X |
- |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
PSY 208 |
Fizyoloji |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli III |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli IV |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Beşinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 301 |
Psikopatoloji I |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
PSY 303 |
Fizyolojik Psikoloji |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 305 |
Öğrenme Psikolojisi |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 307 |
Klinik Gözlem ve Görüşme |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli V |
X |
X |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VI |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Altıncı Dönem |
|||||||||||||
PSY 302 |
Psikolojide Ölçme |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
PSY 304 |
Bilişsel Psikoloji |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 306 |
Kişilik Kuramları I |
X |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
PSY 308 |
Psikoterapi Teknikleri I |
X |
- |
X |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 328 |
Psikopatoloji II |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VII |
X |
X |
X |
- |
|
X |
|
X |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Yedinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 401 |
Bitirme Çalışması I |
- |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
PSY 445 |
Kişilik Kuramları II |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VIII |
X |
- |
- |
X |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli IX |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli X |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Sekizinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 402 |
Bitirme Çalışması II |
- |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
PSY 404 |
Psikolojide Etik |
X |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli XI |
X |
X |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli XII |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli XIII |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Program çıktılarıyla ilişkili ders sayısı: 46 |
26 |
13 |
23 |
14 |
20 |
10 |
18 |
19 |
5 |
3 |
2 |
2 |
|
Program çıktılarıyla ilişki yüzdesi |
56 |
28 |
50 |
30 |
43 |
22 |
39 |
41 |
11 |
6 |
4 |
4 |
Seçmeli Dersler
Kod |
Dersler |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PSY 211 |
Kişilerarası İletişim |
X |
|
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
PSY 212 |
Klinik Psikolojiye Giriş |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 217 |
Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme |
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
PSY 253 |
Endüstri Psikolojisi |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 312 |
Kültürlerarası Psikoloji |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
|
PSY 319 |
Bağımlılık Psikolojisi |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 327 |
Krize Müdahale ve Korunma |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 329 |
Yaşam Boyu Gelişim Perspektifiyle Gelişimsel Bozukluklar |
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 333 |
Psikolojide Nitel Araştırma Teknikleri |
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 344 |
Klinik Gözlem ve Görüşme Uygulamaları |
|
|
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 411 |
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular I |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 412 |
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular II |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 441 |
Aile Terapisi |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 443 |
Psikolojik Testler ve Değerlendirme |
|
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
PSY 420 |
Çocuk Psikopatolojisi |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 433 |
Psikoterapi Teknikleri II |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 435 |
Psikofarmakoloji |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 447 |
Bilişsel Davranışçı Terapi |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 452 |
Adli Psikoloji |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 458 |
Pozitif Psikoloji |
X |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
PSY 460 |
Bilişsel Davranışçı Terapide Uygulamalar |
|
|
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 464 |
Psikopatolojide Seçme Vakalar |
|
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
PSİKOLOJİ PROGRAMI |
Program Çıktıları ve Dersler Sayısal İlişki Tablosu |
Kod |
Dersler |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
1. Yıl, Birinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 101 |
Psikolojiye Giriş I |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 103 |
Sosyal Bilimlerde İstatistik I |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 113 |
Sosyolojiye Giriş |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 117 |
Felsefeye Giriş |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 101 |
Yabancı Dil (İngilizce) I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
TUR 101 |
Türkçe I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
HIS 103 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
1. Yıl, İkinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 102 |
Psikolojiye Giriş II |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 104 |
Sosyal Bilimlerde İstatistik II |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
MAT 124 |
Bilgisayar |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
FLE 102 |
Yabancı Dil (İngilizce) II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
TUR 102 |
Türkçe II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
HIS 102 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tar. II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
2. Yıl, Üçüncü Dönem |
|||||||||||||
PSY 231 |
Sosyal Psikoloji |
4 |
- |
5 |
- |
4 |
4 |
4 |
5 |
- |
- |
- |
- |
PSY 233 |
Gelişim Psikolojisi |
- |
- |
4 |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 205 |
Araştırma Teknikleri I |
- |
4 |
- |
- |
5 |
- |
4 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
PSY 207 |
Psi. Araştırmalarında Bilg. Uyg. |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli I |
5 |
- |
4 |
- |
4 |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli II |
5 |
- |
4 |
- |
4 |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
2. Yıl, Dördüncü Dönem |
|||||||||||||
PSY 206 |
Araştırma Teknikleri II |
- |
4 |
- |
- |
5 |
- |
4 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
PSY 208 |
Fizyoloji |
4 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 254 |
Akademik Yazım ve Sunum |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli III |
5 |
- |
4 |
5 |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli IV |
5 |
- |
4 |
5 |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Beşinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 301 |
Psikopatoloji I |
4 |
4 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
PSY 303 |
Fizyolojik Psikoloji |
4 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 305 |
Öğrenme Psikolojisi |
4 |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 307 |
Klinik Gözlem ve Görüşme |
5 |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli V |
4 |
4 |
5 |
- |
- |
4 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VI |
5 |
- |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Altıncı Dönem |
|||||||||||||
PSY 302 |
Psikolojide Ölçme |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
5 |
- |
- |
- |
- |
PSY 304 |
Bilişsel Psikoloji |
5 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 306 |
Kişilik Kuramları I |
5 |
- |
5 |
4 |
5 |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
PSY 308 |
Psikoterapi Teknikleri I |
4 |
- |
5 |
5 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 328 |
Psikopatoloji II |
4 |
4 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VI |
5 |
4 |
4 |
- |
|
5 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Yedinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 401 |
Bitirme Çalışması I |
- |
5 |
5 |
- |
5 |
4 |
5 |
4 |
- |
- |
- |
- |
PSY 445 |
Kişilik Kuramları II |
5 |
- |
5 |
5 |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VII |
5 |
- |
- |
5 |
4 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VIII |
- |
5 |
- |
- |
5 |
- |
5 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli IX |
5 |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Sekizinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 402 |
Bitirme Çalışması II |
- |
5 |
5 |
- |
5 |
4 |
5 |
4 |
- |
- |
- |
- |
PSY 404 |
Psikolojide Etik |
2 |
- |
2 |
- |
- |
2 |
5 |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli X |
4 |
5 |
- |
- |
5 |
4 |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli XI |
5 |
- |
4 |
5 |
5 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli XI |
5 |
- |
- |
5 |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
Program Çıktılarının Ağırlığı |
118 |
54 |
96 |
56 |
95 |
40 |
83 |
83 |
17 |
10 |
10 |
10 |
|
İlişki Düzeyi: 0 (İlişki yok); 5: En Yüksek İlişki Düzeyi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Seçmeli Dersler
Kod |
Dersler |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PSY 211 |
Kişilerarası İletişim |
5 |
|
4 |
|
4 |
|
|
5 |
|
|
|
|
PSY 212 |
Klinik Psikolojiye Giriş |
5 |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
PSY 217 |
Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme |
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
PSY 253 |
Endüstri Psikolojisi |
5 |
4 |
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
PSY 312 |
Kültürlerarası Psikoloji |
5 |
5 |
5 |
|
|
5 |
|
5 |
|
|
4 |
|
PSY 319 |
Bağımlılık Psikolojisi |
4 |
|
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 327 |
Krize Müdahale ve Korunma |
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 329 |
Yaşam Boyu Gelişim Perspektifiyle Gelişimsel Bozukluklar |
|
|
5 |
|
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
PSY 333 |
Psikolojide Nitel Araştırma Teknikleri |
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
PSY 344 |
Klinik Gözlem ve Görüşme Uygulamaları |
|
|
5 |
5 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
PSY 411 |
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular I |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 412 |
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular II |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 420 |
Çocuk Psikopatolojisi |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 433 |
Psikoterapi Teknikleri II |
4 |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
PSY 435 |
Psikofarmakoloji |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 441 |
Aile Terapisi |
5 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 443 |
Psikolojik Testler ve Değerlendirme |
|
5 |
|
|
|
4 |
5 |
|
|
|
|
|
PSY 447 |
Bilişsel Davranışçı Terapi |
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 452 |
Adli Psikoloji |
4 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 458 |
Pozitif Psikoloji |
4 |
|
|
4 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
PSY 460 |
Bilişsel Davranışçı Terapide Uygulamalar |
|
|
5 |
5 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
PSY 464 |
Psikopatolojide Seçme Vakalar |
|
|
|
5 |
|
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri |
Psikoloji Program Çıktıları (PÇ) |
PÇ TANIMLARI |
|||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
||
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
x |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
1. psikoloji alanındaki alt dalları, temel kavramları, kuramsal bakış açılarını, temel bulguları ve tarihsel gelişimi açıklayarak yorumlar.
2. psikolojideki geleneksel ve yenilikçi araştırma modelleri, veri analizi ve yorumlama dahil olmak üzere, temel araştırma yöntemlerini psikolojiye uygulayabilir.
3. kendisinin ve başkalarının davranışları ve zihinsel süreçlerine ilişkin içgörü geliştirir ve kendini yönetmek ve geliştirmek için etkili stratejiler uygular. |
2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
x |
|
x |
|
x |
|
|
|
|
|
|||
4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|||
5-Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
6-İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
BECERİLER |
Bilişsel ve Uygulamalı |
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. psikolojideki geleneksel ve yenilikçi araştırma modelleri, veri analizi ve yorumlama dahil olmak üzere, temel araştırma yöntemlerini psikolojiye uygulayabilir.
6. psikolojik verileri birbiriyle kıyaslayarak değerlendirir, psikolojide var olan kesin olmayan bilgileri tolare eder, meslek etiğine uygun davranır ve psikolojinin bir disiplin olarak var olmasında yeri olan tüm değerleri davranışlarına yansıtır.
9. bilgisayar ve internet teknolojisini psikoloji alanına uygulayabilir.
|
2-Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. |
|
x |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|||
3-Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. |
x |
x |
|
|
x |
|
|
x |
x |
x |
|||
4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
|
x |
|
|
x |
|
|
|
|
|||
5-Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
x |
x |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. |
|
|
|
x |
|
x |
|
|
x |
x |
2. psikolojideki geleneksel ve yenilikçi araştırma modelleri, veri analizi ve yorumlama dahil olmak üzere, temel araştırma yöntemlerini psikolojiye uygulayabilir.
3. kendisinin ve başkalarının davranışları ve zihinsel süreçlerine ilişkin içgörü geliştirir ve kendini yönetmek ve geliştirmek için etkili stratejiler uygular.
4. psikolojinin farklı alanlarında gözleme, etkiliiletişim becerilerine ve görüşme tekniklerine ilişkin kuramsal bilgiyi uygulamaya aktarabilir.
5. psikoloji alanında güncel bilgileri takip etmek için kamusal, özel ve medya kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
6. psikolojik verileri birbiriyle kıyaslayarak değerlendirir, psikolojide var olan kesin olmayan bilgileri tolare eder, meslek etiğine uygun davranır ve psikolojinin bir disiplin olarak var olmasında yeri olan tüm değerleri davranışlarına yansıtır
9. bilgisayar ve internet teknolojisini psikoloji alanına uygulayabilir.
|
2-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
|
|
|
|
x |
x |
|
|
|
|
|||
3-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
|
|
|
|
x |
x |
|
|
|
|
|||
4-Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. |
x |
x |
x |
|
|
x |
|
|
x |
|
|||
5-Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
|
x |
|
|
|
x |
|
|
|
|
||
2-Neyi nasıl öğreneceğini bilir. |
x |
x |
|
|
x |
x |
|
|
|
|
|||
3-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
|
x |
|
|
x |
x |
|
|
|
|
|||
4-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. |
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
x |
|||
5-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|||
6-Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
|
|
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|||
7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
|
|
|
x |
x |
x |
|
|
x |
|
|||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
||
2-Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
x |
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|||
3-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
|
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|||
4-Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
|
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|||
5-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
x |
|||
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|||
7-Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|||
Alana Özgü Yetkinlik
|
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
||
2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
|
|||
3-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
|
|||
4-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
x |
x |
x |
|
x |
|
|
|
|
Sayfa güncellenmektedir.
Psikoloji Programı Danışma Kurulu
Danışman Adı ve Soyadı | Kurumu/Unvanı |
Dr. Öğr. Üyesi Esra KISACIK | Nuh Naci Yazgan Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Timuçin AKTAN | Afyon Kocatepe Üniversitesi |
Prof. Dr. Aslı ASLAN | Mersin Üniversitesi |