2024-2025 Akademik Yılı Bahar Dönemi Ders Kaydı İşlemleri

2024-2025 Akademik Yılı Bahar Dönemi Ders Kaydı İşlemleri

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemi  öğrenci ders kayıtları 03.02.2025-07.02.2025 tarihleri arasında yapılacaktır. 10-21 Şubat 2025 tarihlerinde ise ders ekleme ve çıkarma işlemleri yapılacaktır.

1. VİNOV KAMPÜS uygulamasına dahil olan öğrencilerimiz ile tam burslu öğrencilerimiz ders kayıtlarını uzaktan/online yapılacaklardır.

  • Öğrencimiz Üniversitemiz web ana sayfasında, “Öğrenci>Web Erişimleri>Öğrenci Otomasyonu>Giriş Yap” sekmelerini/adımlarını izleyerek https://ubs.cag.edu.tr/ sistemine kullanıcı adı ve parolalarını yazmak suretiyle giriş yapacaklardır.
  • Açılan sayfada “Ders Seçimi-Kayıt Yenileme” bölümü tıklandığında ders listesi ekrana yansıyacaktır.
  • Öğrencilerimiz ders kayıt ekranından alacakları dersleri ve varsa şube/grubunu seçip kontrollerini yaptıktan sonra “Danışman Onayına Gönder” işlemini yapacaklardır.
  • Danışman, öğrenci tarafından gönderilen kayıt işlemini inceleyecek, öğrencinin seçtiği derslerin uygun olduğuna karar verdiği takdirde kaydı tamamlayacaktır.
  • Ders kaydında bir hata görülmesi halinde kayıt işlemi otomasyon sistemi üzerinden danışman tarafından öğrenciye iade edilecek ve hatanın düzeltilmesi istenecektir. Hata öğrenci tarafından düzeltildikten sonra yeniden Danışman onayına gönderilecektir. Danışman hatanın düzeltildiğini gördükten sonra ders kaydını onaylanacaktır.

2. 2024-2025 Akademik Yılı Güz Yarıyılı kayıt döneminin ilk günü (16.09.2024) kayıtlarını yaptırdıkları için VİNOV KAMPÜS uygulamasına dahil olamayan öğrencilerimiz ders kayıtlarını Üniversitemiz Kampüsünde yüz yüze yapacaklardır. (3 Şubat tarihine kadar Vakıfbank Şubelerinden VİNOV Sistemine dâhil olmaları halinde 1 no.lu madde kapsamında uzaktan ders kaydı yapabileceklerdir.)

Ders kayıtları, aşağıda belirtildiği şekilde öğrencilerimiz tarafından gerçekleştirilecektir.

  • Eğitim öğretim ücreti taksitli olarak, sadece Vakıfbank “VİNOV Kampüs” sistemi aracılığıyla ödenebilmektedir.
  • Öğrencimiz, fakülte/yüksekokul sekreterliğinden aldığı ders kayıt formunu mali onay almak üzere Muhasebe Birimine götürecektir.
  • Muhasebe birimince yapılacak kontrol sonrasında öğrencimiz VİNOV Kampüs Sistemine dahil olması için kampüs alanı içindeki banka yetkililerine yönlendirilecektir.
  • VİNOV Kampüs Sistemine kaydı yapılan öğrencimiz ders kayıt formuna Muhasebe Biriminden mali onay alacaktır.
  • Öğrencimiz daha sonra Üniversitemiz web ana sayfasında, “Öğrenci > Web Erişimleri>Öğrenci Otomasyonu>Giriş Yap” sekmelerini/adımlarını izleyerek https://ubs.cag.edu.tr/ sistemine kullanıcı adı ve parolalarını yazmak suretiyle giriş yapacaklardır.
  • Açılan sayfada “Ders Seçimi-Kayıt Yenileme” bölümü tıklandığında ders listesi ekrana yansıyacaktır.
  • Öğrencilerimiz ders kayıt ekranından alacakları dersleri ve varsa şube/grubunu seçip kontrollerini yaptıktan sonra “Danışman Onayına Gönder” işlemini yapacaklardır. Öğrenci bu işlemi yaptıktan sonra ders kaydının tamamlanması için danışman öğretim elemanının yanına gidecektir.
  • Danışman, öğrenci tarafından gönderilen kayıt işlemini inceleyecek, öğrencinin seçtiği derslerin uygun olduğuna karar verdiği takdirde kaydı tamamlayacaktır.
  • Ders kaydında bir hata görülmesi halinde kayıt işlemi otomasyon sistemi üzerinden danışman tarafından öğrenciye iade edilecek ve hatanın düzeltilmesi istenecektir. Hata öğrenci tarafından düzeltildikten sonra yeniden Danışman onayına gönderilecektir. Danışman hatanın düzeltildiğini gördükten sonra ders kaydını onaylanacaktır.

3. Çeşitli nedenlerle VİNOV KAMPÜS uygulamasına dahil olamadığı Üniversitemiz tarafından teyit edilen öğrencilerimiz ders kayıtlarını Üniversitemiz Kampüsünde yüz yüze yapacaklardır. Ders kayıtları, aşağıda belirtildiği şekilde öğrencilerimiz tarafından gerçekleştirilecektir.

  • Öğrencimiz, fakülte/yüksekokul sekreterliğinden aldığı ders kayıt formunu mali onay almak üzere Muhasebe Birimine götürecektir.
  • Muhasebe birimince yapılacak kontrol sonrasında öğrencimiz VİNOV Kampüs Sistemine dahil olması için kampüs alanı içindeki banka yetkililerine yönlendirilecektir.
  • Mali onay alınabilmesi için Üniversitemiz programlarında indirimli veya ücretli olarak okuyan öğrencilerimizin, kayıt yenileme tarihi itibari ile geciken borcunun bulunmaması ve ödemelerini ilgili banka hesabına yatırmaları gerekmektedir. Mali onay verilmesi aşamasında Muhasebe Birimince ibrazı talep edilebileceğinden banka dekontunun mutlaka öğrencimizin yanında bulunması büyük önem göstermektedir. 
  • Mali onay alan öğrencimiz, danışman öğretim elemanı ile birlikte alması gereken dersleri belirleyecek ve ders kayıt formu üzerine işaretleyip imzalayacaktır.
  • Öğrencimiz daha sonra Üniversitemiz web ana sayfasında, “Öğrenci > Web Erişimleri>Öğrenci Otomasyonu>Giriş Yap” sekmelerini/adımlarını izleyerek https://ubs.cag.edu.tr/ sistemine kullanıcı adı ve parolalarını yazmak suretiyle giriş yapacaklardır.
  • Açılan sayfada “Ders Seçimi-Kayıt Yenileme” bölümü tıklandığında ders listesi ekrana yansıyacaktır.
  • Öğrencilerimiz ders kayıt ekranından alacakları dersleri ve varsa şube/grubunu seçip kontrollerini yaptıktan sonra “Danışman Onayına Gönder” işlemini yapacaklardır. Öğrenci bu işlemi yaptıktan sonra ders kaydının tamamlanması için danışman öğretim elemanının yanına gidecektir.
  • Danışman, öğrenci tarafından gönderilen kayıt işlemini inceleyecek, öğrencinin seçtiği derslerin uygun olduğuna karar verdiği takdirde kaydı tamamlayacaktır.
  • Ders kaydında bir hata görülmesi halinde kayıt işlemi otomasyon sistemi üzerinden danışman tarafından öğrenciye iade edilecek ve hatanın düzeltilmesi istenecektir. Hata öğrenci tarafından düzeltildikten sonra yeniden Danışman onayına gönderilecektir. Danışman hatanın düzeltildiğini gördükten sonra ders kaydını onaylanacaktır.
  • Öğrencilerimizin kayıt yenileme günleri aşağıdaki gibidir.

3 Şubat Pazartesi

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

4 Şubat Salı

Meslek Yüksekokulu

5 Şubat Çarşamba

Hukuk Fakültesi 1. ve 2. Sınıflar

6 Şubat Perşembe

Hukuk Fakültesi 3. ve 4. Sınıflar

7 Şubat Cuma

Fen-Edebiyat Fakültesi

3-7 Şubat

Hazırlık Okulu

Ders kaydı tamamlanan öğrencilerimiz kayıtlandıkları dersleri otomasyon sistemi üzerinden kontrol etmekle yükümlüdür.