Misyonumuz:
Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü olarak misyonumuz, öğrencilere finansal hizmetler sektöründe etkin bir eğitim sunarak, etik değerlere bağlı, analitik düşünebilen, yenilikçi ve müşteri odaklı profesyoneller yetiştirmektir. Sektörün gereksinimlerine uygun akademik temel ile uygulamayı birleştirerek, öğrencilerin iş dünyasında başarılı kariyerler yapmalarını desteklemek hedeflenmektedir.
Vizyonumuz:
Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü olarak vizyonumuz, öğrencilerimizi global finansal hizmetler alanında rekabetçi bireyler olarak yetiştirerek, sektördeki gelişmelere yön veren bir etki sağlamaktır. Yenilikçi yaklaşımlarla programımızı sürekli güncelleyerek, öğrencilerimizi sadece bugünkü ihtiyaçlara değil, aynı zamanda geleceğin finansal trendlerine hazırlamak amaçlanmaktadır.
Danışma Kurulu Üyesi Adı Soyadı |
Kurum |
Yusuf Volkan SAĞIROĞLU |
Mapfre Sigorta Bölge Müdürü |
Beyhan SEVİNDİNLİ |
Anadolu Sigorta Bölge Müdür Yardımcısı |
Hafize ERDOĞAN |
Sigorta Acente Yöneticisi |
Sezer KAYHAN |
Emekli Banka Şube Müdürü |
Program Tanımı |
|
Yeterlilik Türü Adı |
Bankacılık ve Sigortacılık Programı Ön Lisans Diploması |
Yeterliliği Veren Kurum |
Çağ Üniversitesi |
Yönelim |
Akademik |
TYÇ Seviyesi |
5 |
Kredi Aralığı |
120 |
Programın Normal Süresi |
2 |
Programın Dili |
Türkçe |
Program Başkanı |
Öğr. Gör. Dilara DEMİREZ Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 6514811 |
Program Erasmus Koordinatörü |
Prof. Dr. Eda YAŞA ÖZELTÜRKAY Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 6514811 |
Programın Profili |
Bankacılık ve Sigortacılık Programı;
Öğrencilerin ahlaki ve sosyal değerlere bağlı kalarak; - Temel ve teknik bilgilerle donatılmasını, - Bilimsel altyapı kazanımlarını kullanarak sorun çözme becerisi kazanmalarını, - İletişim, işbirliği, sorgulama ve sorumluluk alma yeteneklerinin geliştirilmesini ve - Mesleki ve kişisel gelişimlerini ömür boyu sürdürmelerini sağlamak Bankacılık ve Sigortacılık programının temel hedefleridir. |
Öğrenme Ortamı |
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Teknolojik imkânlarımızın yeterli olması nedeniyle uzaktan eğitim usulü de kısmen uygulanmaktadır. Ayrıca, Üniversite bünyesindeki araştırma merkezleri vb. birimler vasıtasıyla uygulamalı eğitimler yapılmaktadır. |
Program Çıktıları (Yeterlilikleri) |
|
Anahtar Yetkinlikler |
|
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri ve Senato kararları belirlenir.
Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. |
Kalite Güvencesi |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Bankacılık ve Sigortacılık Ön Lisans Programının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
Yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Çağ Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenir.
Ölçme-Değerlendirme:
Bankacılık ve Sigortacılık Ön Lisans Programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak hazırlanan Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülür.
Belgelendirme:
Bankacılık ve Sigortacılık Ön Lisans Programına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans/lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:
Çağ Üniversitesi, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. |
Giriş Şartları |
ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Çağ Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Programına yerleştirilmiş olmak. |
Yeterliliği Kazanma Şartları |
Bankacılık ve Sigortacılık Programı için gerekli mezuniyet koşulları Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilmiştir. Buna göre öğrenciler, ders müfredatında yer alan bütün dersleri en az DD harf notu ile geçmesi koşuluyla, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağladıklarında mezun olabilirler. |
İlerleme İmkânları |
Bankacılık ve Sigortacılık Ön Lisans Programı mezunu öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı sonucuna göre lisans programlarına başvuru yapabilirler. |
Yeterliliğin Yasal Dayanağı |
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2. Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
3. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği |
Yeterliliğe Erişim İçin İnternet Sitesi |
https://www.cag.edu.tr/tr/meslek-yuksek-okulu-bankacilik-ve-sigortacilik-program-tanimi
|
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
MUH-101 | Muhasebe Prensipleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 06 | ||
IKT-103 | Genel İktisat Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
TRK-103 | Türkçe I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
ING-105 | İngilizce Dil Becerileri I Seçmeli Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ISL-107 | İşletme Yönetimi Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
MAT-143 | Matematik Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
Toplam | 15 | 32 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
BLG-101 | Dijital Okuryazarlık Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
MUH-102 | Finansal Muhasebe Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 07 | ||
BNK-104 | Para ve Banka Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 09 | ||
TRK-104 | Türkçe II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
ING-106 | İngilizce Dil Becerileri II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 12 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
HUK-203 | Hukuka Giriş Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
TAR-203 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
BNK-205 | Temel Bankacılık Hizmetleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
SIG-205 | Temel Sigortacılık İşlemleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
ING-207 | Mesleki İngilizce I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 13 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
BSH-202 | Bankacılık ve Sigortacılık Hukuku Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
TAR-204 | Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
ING-208 | Mesleki İngilizce II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
BNK-212 | Bitirme Projesi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
BNK-214 | Bankacılık ve Sigortacılık Uygulamaları Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
BNK-218 | Finansal Hizmetler ve Dijitalleşme Seçmeli Dersler | Seçmeli | 2-0-2 | 05 | ||
ISL-218 | Girişimcilik ve Liderlik Seçmeli Dersler | Seçmeli | 2-0-2 | 05 | ||
BNK-220 | Mesleki Staj Seçmeli Dersler | Seçmeli | 2-0-2 | 05 | ||
ISL-220 | Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği Seçmeli Dersler | Seçmeli | 2-0-2 | 05 | ||
Toplam | 22 | 46 |
MUH-101 Muhasebe Prensipleri
Genel hatlarıyla muhasebe çerçevesinin ele alındığı Muhasebe Prensipleri dersinde; muhasebenin işlevi, kullanıcıları ve muhasebe organizasyonu tanıtılmaktadır. Finansal tabloların amacı, çift taraflı kayıt işlemleri, muhasebe ilkeleri, muhasebe süreci, hesaplar, dönen varlıklar, duran varlıklar, borçlar ve öz kaynaklar ile gelirin hesaplanması yöntemleri ele alınan başlıca konular arasındadır.
IKT-103 Genel İktisat
Genel İktisat dersinin amacı; öğrencilere günlük ekonomik kararlarını vermede yardımcı olmak, mesleki başarı için gerekli olan temel iktisat bilgilerini kazandırmak ve toplum ve dünya olaylarının anlaşılmasını sağlayacak iktisat bilgileri ile donatmaktır. Ekonomi ile ilgili Temel Kavramlar ve Ekonomik Sistemler, Fiyat Teorisi ve Fiyat Oluşumu, Tüketim ve Üretim Teorileri, Piyasa Çeşitleri ve Firma Dengesi Analizleri, Faktör Fiyatları ve Genel Denge işlenen başlıca konular arasındadır.
TRK-103 Türkçe I
Türkçe I dersi; dilin tanımı ve özellikleri, dil-kültür ilişkisi, dillerin sınıflandırılması ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin tarihsel gelişimi, Türkiye Türkçesi, ses bilgisi ve Türkçedeki ses olayları, yazım, kuralları, noktalama işaretleri ve yazışmalarla ilgili kuralları ele almaktadır. Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgiler teorik ve uygulamalı olarak öğretilmektedir.
ING-105 İngilizce Dil Becerileri I
ISL-107 İşletme Yönetimi
İşletmenin temel fonksiyonları ve yönetimi çerçevesinde kalınarak, işletme yönetim süreçlerinin incelenmesi, işletme çevresi ve çağdaş işletme yönetim yaklaşımları üzerine stratejik yaklaşımlarla güncel incelemelerin yapılmasıdır.
MAT-143 Matematik
Matematik dersi temelde dört işlem uygulamaları yapılarak çözüm kümelerine ulaşmayı kapsamaktadır. Ders süresince öğrencilerin matematiksel kavramları ve sistemleri anlayabilmeleri, günlük hayatta ve diğer alanlarda kullanabilmeleri, herhangi bir alanda ileri bir eğitim alabilmeleri için gerekli matematiksel bilgi ve becerileri edinmeleri sağlanmaktadır. Bu kapsamda temel sayı kümeleri kullanılarak analitik yaklaşımlarla adım adım algoritmik işlemler ile ardışık, asal, rasyonel, üslü ve köklü sayılar ile faktöriyel, taban aritmetiği, fonksiyon ve logaritma konularının uygulamaları yer almaktadır.
BLG-101 Dijital Okuryazarlık
Ders kapsamında “Dijital Okuryazar” olarak nitelendirilebilecek bir bireyde olması gereken temel beceriler öğrencilere aktarılmakta ve gerçekleştirilen çeşitli uygulamalar üzerinden öğrencilerin bu becerileri kazanarak gündelik yaşantılarında da kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. Bu anlamda öğrencilere temel bilgisayar kullanımı tanıtılarak; bilgisayar donanımları, bilgisayar yazılımları, MS Ofis programları, işletim sistemleri, web tarayıcıları, popüler web siteleri ve bilgisayarda kullanılan diğer faydalı uygulamalar gibi konularda kapsamlı bir eğitim verilmektedir. Gerçekleştirilen uygulamalar ile aktarılan bilgilerin pratikte de değerlendirilebilir olması hedeflenmektedir.
MUH-102 Finansal Muhasebe
Finansal Muhasebe dersi, şirketlerin mali tabloları nasıl hazırladıklarına odaklanmaktadır. Muhasebe meslek mensuplarının yaptıkları şekilde, öğrencilerin de mali tabloları elde etmek için gereken muhasebe kural ve ilkelerini uygulamaları sağlanmaktadır. Öğrenciler mali tabloları hazırladıktan sonra genel olarak değerlendirme yapmaya yönlendirilmektedir.
BNK-104 Para ve Banka
Para ve Banka Dersinin amacı, finansal piyasaların işleyişi ile finansal piyasalar içerisinde bankacılığın yeri ve önemini kavrayabilme, Türkiye’de ve dünyada bankacılığın gelişimini takip edebilme, para ve finans konularında yayınlanan yazıları, gerçekleşen gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazandırmaktır. Bankaların finansal sistem içerisindeki yeri, paranın işlevi, para arzı, para çarpanı, enflasyon, faiz oranı, para teorisi, para politikası ve parasal aktarım mekanizması, bankacılık sistemi ve bankaların yönetimi, TCMB’nin yapısı ve görevleri işlenen konular arasındadır.
TRK-104 Türkçe II
ING-106 İngilizce Dil Becerileri II
HUK-203 Hukuka Giriş
Hukuka Giriş dersi, hukuk kavramları ve hukuk düşüncesiyle tanışmaya yöneliktir. Hukukun kuralları, kuralların amacı, haklar, hak sahipleri ve türleri, kazanılması, kullanılması, korunması ve kaybedilmesi, hukuk kurallarını yaptırımı, kamu ve özel hukuk ayrımı, pozitif hukukun kaynakları ve kanunların uygulanması gibi temel konular işlenerek; öğrencilerin temel hukuk kavramlarını öğrenmeleri ve hukuksal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
TAR-203 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I dersinde; Türk İnkılâbının stratejisi, Osmanlı Devleti’nin yıkılışını ve Türk İnkılâbını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış, XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenileşme hareketleri, Osmanlı Devleti’nin dağılması sürecinde meydana gelen iç ve dış olaylar, Osmanlı Devleti’nin son dönemindeki fikir akımları I. Dünya Savaşı ve Mondros Mütarekesinin imzalanması, işgaller, tepkiler, cemiyetler, milli mücadele için ilk adım ve Kongreler yoluyla teşkilatlanma konuları işlenmektedir.
BNK-205 Temel Bankacılık Hizmetleri
Temel Bankacılık Hizmetleri dersinin amacı; öğrencilerin bankacılık sektörünün ekonomideki yeri ve hizmet fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bankacılıktaki temel ürün ve hizmetleri, bankaların kullandıkları finansal araçları, bankacılık hizmetlerinde kullanılan kavramları ve belgeleri tanımalarını sağlamak, bankacılıkla ilgili terminolojiye hakim olmalarını sağlamaktır. Mevduat ve kredi işlemleri, ticari senetlere dayalı bankacılık işlemleri, para aktarım ve ödeme sistemleri, saklama hizmetleri, yatırım danışmanlığı hizmetleri, finansal yatırım ve aracılık hizmetleri, elektronik bankacılık ve banka kartları, dış ticaret ve sigortacılıktaki bankacılık işlemleri konularını içermektedir.
SIG-205 Temel Sigortacılık İşlemleri
Temel Sigortacılık İşlemleri dersinin amacı; öğrencilere temel sigortacılık kavramlarını tanıtarak Türkiye’de ve Dünyada sigorta sektörü işletmeciliği ve işleyişi hakkında gerekli bilgileri aktarmaktır. Risk ve belirsizlik kavramları ile sigortanın ilişkisi, sigortanın türleri ve genel prensipleri, temel sigortacılık kavramları, prim hesaplamaları ve reasürans işlemleri, sigortacılık sisteminin işleyişi ve sigorta branşları konularını içermektedir.
ING-207 Mesleki İngilizce I
BSH-202 Bankacılık ve Sigortacılık Hukuku
Bankacılık ve Sigortacılık Hukuku dersinde, Banka ve Sigorta hukukunun temel esasları ele alınmaktadır. Bankacılık ve Sigortacılık hukuku ile ilgili kanun, tüzük, yönetmelikler ve esasları, mevzuat ve yasal düzenlemeler gibi bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili hukuki düzenlemelerin yapısı, çeşitleri ve içerikleri hakkında bilinmesi gereken konular ele alınmakta ve daha ileri araştırmalar için alt yapı kazandırılması amaçlanmaktadır.
TAR-204 Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I dersinde; Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde yapılan ıslahatların başarısızlığının nedenleri ile bunların Atatürk dönemindeki inkılâplara etkisi örneklerle açıklanmaktadır. Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde devleti kurtarma adına ortaya atılan ideolojilerden Türkçülük, İslamcılık, Osmanlıcılık, Garpçılık (Batıcılık), Sosyalizm gibi akımlar tanıtılmalı, Kurtuluş Savaşı’nın; Mustafa Kemal tarafından işgalleri bitirmek, ulusal-halk egemenliğine dayalı bir devlet kurma süreci olarak yönetildiği işlenmektedir.
ING-208 Mesleki İngilizce II
BNK-212 Bitirme Projesi
Bankacılık ve Sigortacılık faaliyetlerinin banka ve sigorta şirketleri nezdinde detaylı incelemesi, bankacılık sigortacılık faaliyetlerine ilişkin hukuki, mali ve raporlama alt yapısının araştırılması ele alınmaktadır. Şirketlere ilişkin finansal analizler uygulanması beklenmektedir. Bu doğrultuda sunum yapma ve takım içinde uyumluluk ilkeleriyle öğrencilerin proje kapsamındaki analiz ve bulguları yazılı ve sözlü sunmaları amaçlanmaktadır.
BNK-214 Bankacılık ve Sigortacılık Uygulamaları
Bankacılık ve Sigortacılık Uygulamaları dersinde bankacılık türleri, bankaların faaliyetleri , banka bilançosu gibi temel bankacılık uygulamaları tanıtılmaktadır. Paranın zaman değeri, mevduat faiz hesaplama, kredi taksiti, gelecek değer ve bugünkü değer hesaplamaları excell programı kullanılarak uygulamalı anlatılmaktadır. Elementer ve hayat sigortalarının tanımı, kullanım amacı ve prim hesaplamaları tanıtılmakta ve uzman kişiler konuk olarak alınarak sektör hakkında güncel bilgiler aktarılmaktadır.
BNK-218 Finansal Hizmetler ve Dijitalleşme
Finansal Hizmetler ve Dijitalleşme dersi; finansal hizmet türleri, dijital dönüşüm ve finansta bilgi güvenliği, dijital para, kripto varlıklar, blockchain, bankacılık ve sigortacılıkta dijitalleşmenin etkileri, Fintech ve InsurTech, dijital ödeme sistemleri ve dijital bankacılık, açık bankacılık, dijitalleşmenin yarattığı risk ve fırsatlar gibi yeni teknolojilerin finans sektöründeki etkisini gösteren konuları içermektedir.
ISL-218 Girişimcilik ve Liderlik
Girişimcilik ve liderlik ile ilgili temel konuların ele alındığı derste; girişimcilik kavramı, özellikleri, türleri, liderlik kavramı, teorileri, becerileri ve liderlerin girişimci rolleri tanıtılmaktadır. Yeni nesil/çağdaş girişimcilik, girişimcilik ekosistemi, lider girişimci ve önemi, yenilikçi stratejiler ele alınan başlıca konular arasındadır.
BNK-220 Mesleki Staj
Mesleki Staj dersi; hem bağımsız olarak hem de başkalarıyla işbirliği içinde çalışma, bankacılık ve sigortacılık ile ilgili teorik bilgilerini entegre etme ve bir iş ortamında görev yapma yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Staj sürecinde, öğrenciler finansal kuruluşlarda ve sigorta şirketlerinde aktif bir rol üstlenerek sektörün günlük operasyonlarına katılım sağlayacaklardır.
ISL-220 Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği
Sosyal sorumluluk ve iş etiği ile ilgili temel konuların ele alındığı derste; sosyal sorumluluk kavramı, yaklaşım ve modelleri, iş etiği kavramı, tarihsel gelişimi ve uygulamaları tanıtılmaktadır. Sosyal sorumluluk alanları, etkinlik ve kampanyalar, stratejiler, işletmelerde etik, ahlaki ve gönüllü sorumluluklar, sosyal sorumluluk çalışmaları ve projelerin hazırlanması ele alınan başlıca konular arasındadır.
Muhasebe Prensipleri; Genel hatlarıyla muhasebe çerçevesinin ele alındığı bu derste; muhasebenin işlevi, kullanıcıları ve muhasebe organizasyonu tanıtılmaktadır. Finansal tabloların amacı, çift taraflı kayıt işlemleri, muhasebe ilkeleri, muhasebe süreci, hesaplar, dönen varlıklar, duran varlıklar, borçlar ve öz kaynaklar ile gelirin hesaplanması yöntemleri ele alınan başlıca konular ararsındadır.
Genel İktisat ; Dersin amacı; öğrencilere günlük ekonomik kararlarını vermede yardımcı olmak; mesleki başarı için gerekli olan temel iktisat bilgilerini kazandırmak ve toplum ve dünya olaylarının anlaşılmasını sağlayacak iktisat bilgileri ile donatmaktır. Ekonomi ile ilgili Temel Kavramlar ve Ekonomik Sistemler, Fiyat Teorisi ve Fiyat Oluşumu, Tüketim ve Üretim Teorileri, Piyasa Çeşitleri ve Firma Dengesi Analizleri, Faktör Fiyatları ve Genel Denge işlenen başlıca konular arasındadır.
Bankacılık Hukuku; Banka hukukunun temel esasları ele alınmaktadır. Bankacılık hukuku ile ilgili kanun, tüzük, yönetmelikler ve esasları, bankacılık suçları, bankalar mevzuatı, krediler, kredi sözleşmeleri, banka ve kredi kartı düzenlemeleri, finansal kiralama kanunu, mortgage sistemi ve yasal düzenlemeleri gibi bankacılık alanı ile ilgili hukuki düzenlemelerin yapısı, çeşitleri ve içerikleri hakkında bilinmesi gereken konular ele alınmakta ve daha ileri araştırmalar için alt yapı kazandırılması amaçlanmaktadır.
Hukuka Giriş; Bu ders hukuk kavramları ve hukuk düşüncesiyle tanışmaya yöneliktir. Hukukun kuralları, kuralların amacı, haklar, hak sahipleri ve türleri, kazanılması, kullanılması, korunması ve kaybedilmesi, hukuk kurallarını yaptırımı, kamu ve özel hukuk ayrımı, pozitif hukukun kaynakları ve kanunların uygulanması gibi temel konular işlenerek; öğrencilerin temel hukuk kavramlarını öğrenmeleri ve hukuksal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I dersinde; Türk İnkılâbının stratejisi, Osmanlı Devleti’nin yıkılışını ve Türk İnkılâbını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış, XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenileşme hareketleri, Osmanlı Devleti’nin dağılması sürecinde meydana gelen iç ve dış olaylar, Osmanlı Devleti’nin son dönemindeki fikir akımları I. Dünya Savaşı ve Mondros Mütarekesinin imzalanması, işgaller, tepkiler, cemiyetler, milli mücadele için ilk adım ve Kongreler yoluyla teşkilatlanma konuları işlenmektedir.
Bankacılık ve Sigortacılık faaliyetlerinin banka ve sigorta şirketleri nezdinde detaylı incelemesi, bankacılık sigortacılık faaliyetlerine ilişkin hukuki, mali ve raporlama alt yapısının araştırılması ele alınmaktadır. Şirketlere ilişkin finansal analizler uygulanması beklenmektedir. Bu doğrultuda sunum yapma ve takım içinde uyumluluk ilkeleriyle öğrencilerin proje kapsamındaki analiz ve bulguları yazılı ve sözlü sunmaları amaçlanmaktadır.
Kod |
Dersin Adı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
1. Yıl, Birinci Dönem |
||||||||
MUH-101 |
Muhasebe Prensipleri |
x |
- |
- |
- |
- |
x |
- |
IKT-103 |
Genel İktisat |
x |
- |
x |
x |
- |
x |
- |
TRK-103 |
Türkçe I |
- |
- |
- |
x |
x |
x |
x |
ING-105 |
İngilizce Dil Becerileri I |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
ISL-107 |
İşletme Yönetimi |
x |
x |
x |
- |
x |
x |
x |
MAT-143 |
Matematik |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
1. Yıl, İkinci Dönem |
|
|
|
|
|
|
|
|
BLG-101 |
Dijital Okuryazarlık |
- |
- |
x |
x |
- |
x |
- |
MUH-102 |
Finansal Muhasebe |
x |
- |
- |
- |
- |
x |
- |
BNK-104 |
Para ve Banka |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
TRK-104 |
Türkçe II |
- |
- |
- |
x |
x |
x |
x |
ING-106 |
İngilizce Dil Becerileri II |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
2. Yıl, Birinci Dönem |
|
|
|
|
|
|
|
|
HUK-203 |
Hukuka Giriş |
x |
x |
x |
x |
x |
- |
- |
TAR-203 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
x |
BNK-205 |
Temel Bankacılık Hizmetleri |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
SIG-205 |
Temel Sigortacılık İşlemleri |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
ING-207 |
Mesleki İngilizce I |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
2. Yıl, İkinci Dönem |
|
|
|
|
|
|
|
|
BSH-202 |
Bankacılık ve Sigortacılık Hukuku |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
TAR-204 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
x |
ING-208 |
Mesleki İngilizce II |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
BNK-212 |
Bitirme Projesi |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
BNK-214 |
Bankacılık ve Sigortacılık Uygulamaları |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Program Çıktılarıyla İlişkili Ders Sayısı |
11 |
8 |
10 |
11 |
15 |
18 |
11 |
|
Program Çıktılarıyla İlişkili Yüzdesi |
%52,38 |
%38,09 |
%47,61 |
%52,38 |
%71,42 |
%85,71 |
%52,38 |
Seçmeli Dersler
Kod |
Dersin Adı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
BNK-218 |
Finansal Hizmetler ve Dijitalleşme |
- |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
ISL-218 |
Girişimcilik ve Liderlik |
- |
x |
x |
x |
x |
x |
- |
ISL-220 |
Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği |
- |
x |
x |
x |
x |
x |
- |
BNK-220 |
Mesleki Staj |
- |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Program Çıktıları & Dersler Sayısal İlişki Tablosu
Kod |
Dersin Adı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
|
1. Yıl, Birinci Dönem |
|
|
|
|
|
|
|
||
MUH-101 |
Muhasebe Prensipleri |
5 |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
|
IKT-103 |
Genel İktisat |
5 |
- |
4 |
4 |
- |
4 |
- |
|
TRK-103 |
Türkçe I |
- |
- |
- |
3 |
3 |
4 |
5 |
|
ING-105 |
İngilizce Dil Becerileri I |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
- |
|
ISL-107 |
İşletme Yönetimi |
5 |
5 |
4 |
- |
5 |
5 |
5 |
|
MAT-143 |
Matematik |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
- |
|
1. Yıl, İkinci Dönem |
|
|
|
|
|
|
|
||
BLG-101 |
Dijital Okuryazarlık |
- |
- |
5 |
5 |
- |
5 |
- |
|
MUH-102 |
Finansal Muhasebe |
5 |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
|
BNK-104 |
Para ve Banka |
5 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
|
TRK-104 |
Türkçe II |
- |
- |
- |
3 |
3 |
4 |
5 |
|
ING-106 |
İngilizce Dil Becerileri II |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
- |
|
2. Yıl, Birinci Dönem |
|
|
|
|
|
|
|
||
HUK-203 |
Hukuka Giriş |
5 |
4 |
4 |
4 |
5 |
- |
- |
|
TAR-203 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
|
BNK-205 |
Temel Bankacılık Hizmetleri |
5 |
5 |
4 |
5 |
4 |
4 |
4 |
|
SIG-205 |
Temel Sigortacılık İşlemleri |
5 |
5 |
4 |
5 |
4 |
4 |
4 |
|
ING-207 |
Mesleki İngilizce I |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
- |
|
2. Yıl, İkinci Dönem |
|
|
|
|
|
|
|
||
BSH-202 |
Bankacılık ve Sigortacılık Hukuku |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
|
TAR-204 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
x |
|
ING-208 |
Mesleki İngilizce II |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
- |
|
BNK-212 |
Bitirme Projesi |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
|
BNK-214 |
Bankacılık ve Sigortacılık Uygulamaları |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
|
Program Çıktılarının Ağırlığı |
54 |
39 |
43 |
48 |
67 |
81 |
46 |
||
İlişki Düzeyi: 0: İlişki yok; 5: En yüksek İlişki Düzeyi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Dersler
Kod |
Dersin Adı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
BNK-218 |
Finansal Hizmetler ve Dijitalleşme |
- |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
4 |
ISL-218 |
Girişimcilik ve Liderlik |
- |
4 |
5 |
4 |
4 |
5 |
- |
ISL-220 |
Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği |
- |
4 |
5 |
4 |
4 |
5 |
- |
BNK-220 |
Mesleki Staj |
- |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (Ön Lisans) & Program Çıktıları & Ders İlişkileri Tablosu
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
|
Program Çıktıları (PÇ) |
Program Çıktıları (PÇ) |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
Bankacılık ve Sigortacılıkta kullanılan temel kavramları sıralar.
Finans alanına ilişkin temel bilgilere sahiptir. |
x |
|
|
|
|
|
|
1. Öğrenciler işletme, ekonomi, hukuk, matematik, istatistik, muhasebe ve finans dersleri gibi finansal yönetim ile ilgili temel ve ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri tanıyabilecektir. 2. Öğrenciler, bankacılık ve sigortacılık ile ilgili temel ve ilgili bilgileri kullanabilecektir. 3. Öğrenciler, temel ve teknik bilimsel altyapıyı kullanarak olası sorunlara yaratıcı ve yenilikçi çözümler önerebilecek, paydaşlarla ortaklık kurabilecek ve gerektiğinde bir ekip oluşturabilecek ve sorumluluk alabileceklerdir. 4. Öğrenciler, bankacılık ve sigortacılık ile ilgili bilgilere nasıl ulaşacaklarını ve araştıracaklarını geliştirerek becerilerini hayata nasıl uygulayacaklarını öğrenebilecekler, mevcut verileri seçebilecek, anlamlandıracak, yorumlayabilecek ve kullanabilecektir. 5. Öğrenciler, meslektaşlarına belirtilen düzeyde bankacılık & sigortacılık ile ilgili sözlü ve yazılı bilgi sunabilecektir. 6. Öğrenciler kamu, özel ve medya kaynaklarından gelen bilgi ve verileri takip edebilecektir. 7. Öğrenciler, bankacılık ve sigortacılık ile ilgili verilerin elde edilmesi, kullanılması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değer ve kriterlere güvenebilecek ve bunlara uygun davranabilecektir. |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve Uygulamalı |
Finansın temel kavramlarına, bankacılık ve sigortacılık sektörüne ilişkin olarak edindiği bilgiyi sosyal bilimler alanlarında kullanır.
Bankacılık ve Sigortacılık sözleşmelerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar, değerlendirir.
Bankacılık ve Sigortacılık alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. |
|
x |
|
x |
|
|
|
||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Bankacılık ve Sigortacılık alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. |
x |
||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
Bankacılık ve Sigortacılığın temel kavramlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenimini İşletme, İktisat, Uluslararası Finans, Uluslararası Ticaret ve ilgili lisans eğitim düzeyine ya da Bankacılık ve Sigortacılıkta meslek hizmetlerine yönlendirir.
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. |
x |
x |
x |
|||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Finansın temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Bankacılık ve Sigortacılık alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak finans alanındaki temel bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Bankacılık ve Sigortacılık alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
x |
x |
x |
|||
Alana Özgü Yetkinlik |
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerinde etik standartlara ve yasal düzenlemelere uygun hareket etme yetkinliği, etik sorumlulukları anlama ve yasal gerekliliklere uyum sağlama konularında bilinçli olurlar.
Sigortacılık alanında özellikle, mezunlar risk analizi yapabilme ve sigorta poliçeleri üzerinden riskleri etkili bir şekilde yönetme yetkinliğini geliştirirler. Bankacılıkta da kredi riski gibi konularda bu yetkinlikleri kullanırlar.
Bankacılık ve sigortacılık sektöründe müşteri odaklı hizmet sunmanın önemini kavrayarak müşteri memnuniyetini artırmak için etkili iletişim, müşteri taleplerini anlama ve çözüm üretme konularında yetkinlik kazanırlar.
Finansal teknolojileri takip etme ve kullanma yetkinliği kazanırlar. Online bankacılık sistemleri, dijital sigorta platformları gibi teknolojik araçları kullanma becerisi geliştirirler. |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Nedir?
Yeterlilik, bireyin sahip olduğu belirli niteliklerin sorumlu otoritelerce değerlendirilmesi ve geçerlilik kazandırılması sonucunda elde edilen belgelerin tümünü ifade etmektedir. Bir belgenin yeterlilik terimi kapsamında yer alması için resmi bir otorite tarafından düzenlenmesi ve sınav, mülakat, sunum veya bir başka tanımlı geçerlilik kazandırma süreci sonunda elde edilmesi gerekmektedir.
Ülkemizde yükseköğretim mezunları için düzenlenen diplomalar birer yeterliliktir. Günümüzde diploma ve sertifikaların tamamı birer yeterlilik olarak değerlendirilmektedir.
Günümüzde modern yeterliliklerin tamamı, bireylerin bir yeterliliği elde etmek için sahip olması beklenen bilgi, beceri ve yetkinlik ifadelerinden oluşan öğrenme kazanımlarıyla tanımlanmaktadır. Yeterliliği, eğitimin süresi gibi geleneksel girdilerden ziyade öğrenenin başarması gerekenlerle tanımlamak, aynı zamanda hayat boyu öğrenme yaklaşımına uygun olarak yaygın ve serbest öğrenme türlerinin tanınması ve geçerli kılınmasına imkân sağlamaktadır.
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi, yeni yeterliliklerin geliştirilmesi, mevcut yeterliliklerin iyileştirilmesi, önceki öğrenmelerin tanınması, yeterlilikler arası yatay ve dikey geçiş olanaklarının belirlenmesi ve yeterliliklerin uluslararası kıyaslanabilirliğinin sağlanmasına imkân tanımayı hedeflemektedir.
TYÇ ile ilgili birçok politika ve strateji dokümanının incelenmesi, paydaşlarla yapılan toplantılar sonucunda eğitim ve öğretim sistemi ile iş piyasasının özelliklerinin ve gereksinimlerinin belirlenmesi ve diğer ülkelerin yaşadığı deneyimler üzerine yapılan kapsamlı araştırmalar sonucu bir dizi temel hedef belirlenmiştir.
Katılımcı, yeniliklere açık ve değişime öncülük eden bir çerçeve olarak tasarlanan TYÇ’nin hedefleri şunlardır,
- Yeterlilikleri tanımlamak, sınıflandırmak ve karşılaştırmak için açık, tutarlı ve şeffaf bir yöntem belirlemek
- Öğrenme kazanımlarına dayalı olarak hazırlanmış ve kalite güvencesi sağlanmış tüm yeterlilikleri, seviyeler aracılığıyla ulusal düzeyde sınıflandırmak
- Önceki öğrenmeler kapsamında edinilen öğrenme kazanımlarının tanınmasını sağlayacak biçimde yeterlilik sistemini sürekli iyileştirmek
- Yeterliliklerin kredilendirilmesine, biriktirilmesine ve yeterlilikler arasında geçiş yapılmasına imkân sağlamak
- Yeterliliklere erişimi kolaylaştırmak
- Eğitim ile istihdam arasındaki ilişkiyi güçlendirmek
- Tanımlanmış ve ölçülebilir yeterliliklere sahip, istihdam edilebilir donanımda bireyler yetiştirilmesine ve dolayısıyla işsizliğin azaltılmasına katkıda bulunmak
- Çerçevenin geliştirilmesi, uygulanması ve yönetiminde sorumlu kurumlar arasında etkili iş birliği yapılmasını, iş dünyası ve sosyal paydaşlar başta olmak üzere ilgili tüm tarafların katılım ve katkıda bulunmasını sağlamak.
- Diğer ülke yeterliliklerinin Türkiye’de, Türkiye yeterliliklerinin de yurtdışında tanınması için temel ölçütleri oluşturmak ve böylelikle karşılaştırma işlevi görmek.
-2022 yılının Temmuz ayında programımız International Accreditation Council for Business Education (IACBE) tarafından akredite edilmiştir. IACBE kuruluşuna adaylık süreci Temmuz 2022 ayında tamamlanmış ve programımız, IACBE akreditasyonuna hak kazanmıştır. Bu süreçte Outcomes Assessment Plan’da yer aldığı gibi Öğrencilerin Öğrenmesi ve Operasyonel Verimlilik (Assessment of Student Learning and Operational Effectiveness) olarak ikiye ayrılan değerlendirmeler yapılmıştır. Öğrencilerin Öğrenmesi sürecinin değerlendirilmesinde doğrudan ve dolaylı ölçüm yöntemleri kullanılmaktadır.
- Öğrencilerimiz Ulusal Staj Programı başvurusu için teşvik edilmektedir. Bu kapsamda programa başvuru yapan öğrencilerimiz, çeşitli kurumlarda staj yapma olanağı bulmuş ve böylece iş hayatındaki işleyişi görme fırsatı yakalamaktadır. Bununla beraber, Danışma Kurulu üyelerimiz de öğrencilerimizin staj olanakları için yönlendirmelerde bulunmaktadır.
- Finansal Okuryazarlık ve Erişim Derneği (FO-DER) kurumsal üyesi olarak, öğrencilerimizin mali konularda bilinçlenmelerine ve finansal okuryazarlık düzeylerini artırmalarına destek vermek çalışmalarda bulunulmaktadır. Finansal okuryazarlığın toplum genelinde yaygınlaştırılması ve öğrencilerin finansal hizmetlere daha etkin bir şekilde erişebilmesi için birlikte çalışmaktan memnuniyet duymaktayız.