ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SANAL KAMPÜS KURULDU

 

 

"SANAL KAMPÜS"

 

Dr. Öğr. Üyesi Murat GÜLMEZ

İ.İ.B.F. Dekan Yrd.

Proje Koordinatörü


   İktisadi İdari Bilimler fakültesi bünyesinde gerçekleştirilen “Sanal Dünyalarda Eğitim Projesi“ 2019-2020 akademik yılında hayata geçiriliyor. Proje kapsamında 3D sanal kampüs oluşturularak, Üniversitemiz İ.İ.B.F. öğrencilerinin bu sanal kampüste eğitim görmeleri amaçlanıyor. Türkiye’de ve dünyada sayılı üniversite tarafından oluşturulan ve kullanılan 3D sanal kampüs konsepti, Üniversitemiz tarafından merkezi Kaliforniya’da bulunan Linden Lab. isimli firmanın Second Life sanal dünyası içerisinde oluşturuldu. Proje yürütücüsü Dr. Öğretim Üyesi Murat Gülmez ile proje ekibi üyeleri Öğr. Gör. Arif Solmaz ve Araştırma Görevlisi Gizem Koçak tarafından yürütülecek olan  “Sanal Dünyalar” seçmeli dersi, 2019-2020 akademik yılı içerisinde öğrencilerimizin de katılımı ile hayata geçirilecek.      

   Üç boyutlu sanal dünyaları, kullanıcıların avatarları yardımı ile katılım sağladığı ve gerçek hayatın internet üzerinde temsili bir kopyası olan yazılımlar olarak tanımlayabiliriz. Çok kullanıcılı bu platformlar,  sınır tanımayan ve internet yardımı ile her ülkeden katılımcıların yer alabileceği platformlardır. Dünyadan ve Türkiye’den IBM, Apple, NASA, Intel, Renault, MercedesBenz, Vestel gibi bir çok kurum ve kuruluşun yer aldığı, ürün geliştirme ve pazarlama, halkla ilişkiler, tanıtım gibi faaliyetlerde bulunduğu Second Life sanal dünyası kendisine özgü bir ekonomik sistem ile çalışmaktadır. Kendi para birimi ve dinamikleri olan bu dünya bireyler ve kurumlara çok farklı fırsatlar sunmaktadır. Sanal Dünyalar dersi kapsamında öğrencilerimizin ders içerisinde yarattıkları bir avatar vasıtası ile sanal dünyaya girerek üç boyutlu ortamda yer almaları sağlanacaktır. Ders kapsamında yaratılan sanal sınıflarda sunumlar ve grup çalışmaları yürütebilecek olan öğrencilerimiz, ayrıca diğer ülkelerden öğretim elemanlarının da katılımı ile  birçok farklı konuda bilgilendirilecekler.

“Çağ Üniversitesi Sanal Dünyalarda Eğitim Projesi”nin temel hedefleri aşağıda belirtilmiştir:

• Öğrencilerimizin Sanal Dünyalar kavramını anlaması ve bu alandaki son teknolojik gelişmeleri takip edebilmesi

•  Öğrencilerimizin Sanal Dünyalarda yer alması ve bir ekip çalışması yürütmesi

•  Öğrencilerimizin Sanal Dünyalarda (sanal) bir ürün tasarlayarak bu ürünü pazarlaması

• Sanal dünyalar gibi yeni teknolojilerin toplum ve bireylerin gelişimi amacı ile nasıl “iyi örnek” niteliğindeki iş ve yardım kuruluşlarının katılımı ile öğrencilerimize aktarmak.

Projenin bir diğer amacı ise; bu yeni teknoloji ve yarattığı avantajları, öğrencilerimize eğlenceli ve motive edici şekilde aktarmaktır.