kalenderatilgan@cag.edu.tr
A. Kitaplar :
A1. Uluslararası Kitaplar
2. Kitap içinde bölüm/makale yazarlığı/sanat çalışmaları (Uluslararası yayınevleri tarafından yabancı dilde
yayınlanan bilimsel, mesleki ve ders kitaplarında bölüm yazarlığı)
1.Atilgan, K. Ö. (2015). Online Pricing and Auctions. In Trends and Innovations in Marketing Information
Systems (pp. 254-272). IGI Global, ISBN13: 9781466684591.
2. Atılgan , K. (2021). Müşteri Memnuniyetinin Kavramsal Olarak İncelenmesi ve Ölçümü. Müşteri Şikayet
Yönetimi ve Örnek Olaylar içinde, Editörler: Ayşe Şahin ve Cansu Tor Kadıoğlu. ISBN: Barkod
no.9789750268601, Seçkin .
3.Atılgan , K.; Bayındır, M. (2021). Çevrimiçi Alışveriş Keyfi Bağlamında Tüketicilerin Çeşitlilik Arayışı Davranışı,
Dijital Pazarlamada Güncel Araştırmalar içinde, Editör: Kadıoğlu, Cansu Tor. ISBN: 9786057058263, Artikel
Yayınevi .
4.Atılgan, K. (2021). Materyalist Tüketim. Tüketimin Öteki Yüzü içinde, (Editör: Sezen Bozyiğit). ISBN:
9786258494280, Gazi Kitabevi .
5.Çabuk, S.; Atılgan, K. (2022). Pazarlamada Fiyat İle İlgili Çalışmalar Üzerine Bir Değerlendirme. Pazarlamada
Fiyat: Kavramlar ve Örnek Olaylar içinde, Editör: Kalender Özcan Atılgan, ISBN: 9786258413380, Gazi Kitabevi .
A2. Ulusal Kitaplar (ISBN’li)
1. Kitap Yazarlığı
Atılgan, K. Ö. (2015). Pazarlamada Fiyat Davranışsal Bir Yaklaşım. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
2. Kitap içinde bölüm / makale yazarlığı /sanat çalışmaları (Ulusal yayınevleri tarafından yayınlanan bilimsel,
mesleki ve ders kitaplarında bölüm yazarlığı)
1.Atılgan, K. Ö. (2017, Mayıs). Pricing Services. International Services Marketing: New Trends and Updated
Terminology içinde. (Editörler: Pırnar, İ., Kesici, E. M., Tütüncüoğlu, R. A. M., & İğneci, R. A. M.), Detay
Yayıncılık, ISBN: 9786059440707.
2.Atılgan, K. Ö. (2017, Aralık). Fast Food Ürünlerine Karşı Yavaş Gıda (Slow Food) Ürünleri: Silifke İlçesi İçin Bir
Öneri. Kent Stratejisi “Silifke”. (İkinci Baskı) içinde. (Editör: Saygın, M., Eğitim Yayınevi, ISBN: 978-605-9831-93-
2.
3.Atılgan , K.; Bayındır, M. (2021). Referans Fiyat Teorisi. Pazarlama Teorileri 2 içinde, (Editörler: Çabuk, S. ve
Yağcı, M.İ.). ISBN: 9786052314470, Mediacat .
B Makaleler :
1. Araştırma makalesi (SCI, SCI-EXP., SSCI, AHCI dışında bir uluslararası alan indeksinde taranan dergilerde
yayınlanan tam metin özgün araştırma makalesi)
Atılgan, K. Ö., & Koç, O. (2020). İndirim Düzeyleri Ve Sosyal Sınıflar Açısından Tüketici Fiyat Algısındaki
Farkliliklarin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(Özel Sayı-
Special Issue), 1075-1103.(ESCI)
ATILGAN, K.; BAYINDIR, M. Comparison of the consumers need for touch in terms of high-touch and low-touch
products in online and offline retail stores. INDERSCİENCE PUBLİSHERS, 2023, 14, -. (SCOPUS)
ATILGAN, K.; KOÇ, Ö. Investigation of the effect of physical evidence and word of mouth on customer
satisfaction and purchase intention in professional services. INDERSCİENCE PUBLİSHERS, 2023, 14 (SCOPUS)
ATILGAN, K.Ö.; Evrim Ersin KANGAL, Muharrem TALASLIOĞLU (2024). Examination of Consumers’
Perceived Quality and Willingness to Buy in the Context of Price Variability and Frequency of Price Change,
Gadjah Mada International Journal of Business (GamaIJB), May-August 2024; Volume 26 No.2. SCOPUS-ESCI.
B3. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
1. Araştırma makalesi (Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan veya yayına kabul edilen tam metin özgün
araştırma makalesi)
1.Sahin, A., & Atilgan, K. (2011). Analyzing factors that drive consumers to purchase counterfeits of luxury
branded products. Journal Of American Academy Of Business Cambridge, 17, 283-291.
2.Atilgan, K. Ö. (2013). Tüketicilerin Karar Sürecinde Fiyatın Rolü: Davranışsal Fiyatlandırma Üzerine
Kavramsal Bir Çalışma. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 95-110.
3.Atilgan, K. O., & Kara, A. (2015). Price discount depth effect on perceived value of hedonic and utilitarian
services: A congruity theory approach. Journal Of Euromarketing, 24, 201-223.
4.Atilgan, K. Ö., & Yurtsever, A. E. (2017). Türkiye ve Slovakya’daki Üniversite Öğrencilerinin Nesnel ve Öznel
Bilgilerinin Algıladıkları Fiyat Bağlamında Karşılaştırılması. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 1-24.
5.Atilgan, K. Ö., & Koç, O. (2019). Tüketicilerin ev yemeği restoranlarına daha fazla ödeme yapma
nedenlerinin incelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 49-58.
6.Eren, T. & Atilgan, K. Ö. (2019). Tesettür giyim ürünlerinde moda liderliği, fiyat ve tüketicilerin dini bağlılığı
(dindarlık) arasındaki ilişkinin araştırılması. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 43-52.
7.Atılgan, K. Ö., & Yoğurtcu, H. (2021). Kargo Firması Müşterilerinin Twitter Gönderilerinin Duygu Analizi. Çağ
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 31-39.
8.Atılgan, K. Ö., & Koç, O. (2022). Fiyat Artış Hızının Tüketicilerin Fiyat Algısı, Panik Satın Alma, Stoklama
Niyeti ve Düşük Fiyat Bekleme Üzerine Etkisi. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi. 9(1), 74-89.
9.Pala, U. & Atılgan, K. Ö. (2022). Attitude Towards Marketing Surveys: The Comparison of Student and Non-
Student Samples. Istanbul Management Journal. 92(1), 47-60.
B4. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
1. Araştırma makalesi (Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan veya yayına kabul edilen tam metin özgün araştırma
makalesi)
1.Çiçek, E., & Atılgan, K. Ö. (2010). Tüketicilerin Perakendeci Markalı Ürünleri Tercih Etme Nedenleri: Mersin
İlinde Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 305-324.
2.Çabuk, S., & Atılgan, K. Ö. (2011). Kadın Tüketicilerin Algıladıkları Marka Denkliğini Belirleyen Faktörler:
Markalı Hazır Giyim Ürünleri Üzerine Bir Çalışma. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 12(1), 83-
95.
3.Atılgan, Ö., Oskay, C., & Çiçek, E. (2012). Tüketicilerin Gıda Perakendeciliğinden Memnuniyetlerine Göre
Bölümlendirilmesi: Bölümler Arası Demografik Ve Sosyo-Ekonomik Farklılıkların İncelenmesi. Afyon Kocatepe
Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 163-177.
4.Çiçek, E., & Atılgan, K. Ö. (2012). Hizmet İşletmelerinde Çağri Merkezi Ve Bekleme Hattı Uygulamalarına
Tüketici Odaklı Bir Yaklaşım. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(23), 81-102.
5.Atılgan, K. Ö., & Şahin, A. (2013). How Price Mavens Perceive Value Of Products? A Study On Perval
Scale. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 14(2), 71-87.
6.İbicioğlu, H., Çelik, C., & Atilgan, K. Ö. (2014). Kişisel Markalama Ölçeğinin Geliştirilmesi Ve Bireylerin
Kariyer İlgisi Düzeyleri Bakımından Farklılıklarının İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(3), 1-16.
7.Atılgan, K. Ö. (2014). Tüketicilerin fiyat hatırlama doğruluğu ile ilişkili faktörlerin belirlenmesi. Eskişehir
Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 9(2), 81-96.
8.ATILGAN, K. Ö. (2014). Nesnel ve Öznel Bilginin Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarına Etkisine Yönelik
Bir Araştırma. Journal of Management & Economics, 21(2), 199-212.
9.Atilgan, K. Ö., & Yilmaz, N. (2016). Ürünlerin Üretildikleri Ülkelere Yönelik Bilgi Ve Tüketicilerin Ülke İmajı,
Fiyat Adaleti İle Fiyat‐Kalite Şeması Algılamaları Arasındaki Farklılıklar. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları
Dergisi, 9(18), 1-13.
10.Atılgan, K. Ö., İnce, T. & Yılmaz, S. (2017). Tüketicilerin Satın Alma Niyetleri Ve Boykota Yönelik
Tutumlarının Tüketici Sinizmi, Fiyat Şeffaflığı Ve Fiyat Adaleti Bağlamında İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(3), 34-44.
11.Atılgan, K. Ö. (2019). Stratejik Yeşil Pazarlama Bağlamında Yeşil Fiyatlandırma Literatürünün
İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(3), 50-58.
12.Atılgan, K. Ö., & Küçüktalaslio, M. (2019). Ürün Satışlarında Uygulanan Kitlik Mesajlarının Ve Fiyat
İndirimlerinin Satın Alma İstekliliğine Etkisinin İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi
Dergisi, 20(2), 375-401.
13.Çabuk, S., Şahin, A., & Atılgan, K. Ö. (2019). Tüketicilerin Abartılı Referans Fiyata Yönelik Algılarının
Markalı Kot Pantolon Satın Alma Davranışı Açısından İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Dergisi, 28(2), 286-293.
14.Atilgan, K. Ö., & Köken, Y. (2022). Tüketici Etnosentrizmi Ve Tüketici Düşmanlığının Sosyal Medyada
Boykota Etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(1), 292-307.
15. Alhussein, H., & Atılgan, K. Ö. (2021). İnternet Sitesi Tasarımının Müşteri Güveni, Müşteri Memnuniyeti ve
Satın Alma Niyetine Etkisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 351-
375.
16. Atılgan, K. Ö., & Tanişman, H. (2019). Deneyimsel Ürünler ve Araştırma Ürünleri ile İlgili Çevrimiçi Tüketici
Yorumları ve Referans Fiyat Bilgisinin Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. İzmir İktisat
Dergisi, 34(4), 545-563.
3. Vaka takdimi, teknik not, kitap eleştirisi, makale çevirisi (Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan Vaka takdimi,
teknik not, kitap eleştirisi, makale çevirisi)
ATILGAN, K. Ö. (2022). Kitap İncelemesi: Marketing 5.0 Technology for Humanity. Pazarlama İçgörüsü
Üzerine Çalışmalar, 6(1), 24-25.
C1. Uluslararası Bildiriler
1. Sözlü ve tam metin yayımlananlar
1.Şahin, A., Çiçek, E. Ve Atılgan, K.Ö. (2011). A literatüre Review on Consumer Innotiveness, 16. Dünya
Verimlilik Kongresi, 2-5 Kasım 2020, Antalya.
2. Yağci, M.; Şahin, A.; Atilgan, K., Consumer attitudes towards healthy food products: the mediating effects of
nutrition claims. International Conference on Contemporary Marketing Issues, 2012-06-13, 2012-06-15, Selanik,
Yunanistan.
3.Cabuk, S., & Atilgan, K. O. (2013). Role of price offer fairness in willingness to pay for environmentally
friendly products. International Conference on Marketing and Consumer Behaviour, 2013-05-16, 2013-05-17,
Porto, Portekiz.
4.Sarmaniotis, C., & Atilgan, K. O. (2014). Status and Conspicuous Consumption: Wedding as a Sign of
Status. 2nd International Conference on Contemporary Marketing Issues, 2014-06-18, 2014-06-20, Atina,
Yunanistan.
5.Akkan, E., & Atilgan, K. O. (2014). Effects Of Service Experience And Positive Word Of Mouth On
Repurchase Intentions: Evidence From A Luxury Restaurant. 4th International Scientific Conference Whither Our
Economies, 2014-11-12, 2014-11-13, Vilnus, Litvanya.
6.Aytemiz, T., Uysal, E., & Atilgan, K. O. (2015). A simulation model for airline pricing. 3rd International
Conference on Contemporary Marketing Issues, 2015-06-30, 2015-07-02, Londra, İngiltere / Birleşik Krallık.
7.Atılgan, K.Ö., Doğan, S., Küçükgüzel, S. (2016). Çevrimiçi (Online) Tüketici Davranışına Kalan Zaman Ve
Fiyat İndirimlerinin Etkisinin İncelenmesi, 1.Uluslararası Karadeniz İşletmecilik Sempozyumu, 16 – 18 Mayıs
2016, Giresun.
C2. Ulusal Bildiriler
1. Sözlü ve tam metin yayımlananlar
1.Yağcı, İ., Şahin, A., & Atılgan, Ö. (2008). Mersin'de Yaşayan Tüketicilerin Çevreye Duyarlı Etiket Taşıyan
Ürünleri Tercih Etmelerini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, Adana.
2. Sözlü ve özeti yayımlananlar
1.ATILGAN, K.; KANGAL, E.; KÜÇÜKTALASLIO, M., Tüketicilerin Algıladıkları Kalite, Fiyat Hassasiyetleri ve
Satın Alma İstekliliklerinin Fiyat Değişkenliği ve Fiyat Değişim Sıklığı Bağlamında İncelenmesi. 23. Pazarlama
Kongresi, 2018-06-27, 2018-06-29, Kocaeli, Türkiye, 2018.
2.ATILGAN, K.; TORMAN, U., Tüketicilerin Beden Saygıları, Ürün İlgilenimleri ve Sağlık Bilinçleri Arasındaki
İlişkilerin İncelenmesi. 17. Uluslararası Katılımlı İşletmecilik Kongresi, 2018-04-26, 2018-04-28, İzmir,
Türkiye, 2018.